Sökning: "Individualiserad matematikundervisning"

Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade orden Individualiserad matematikundervisning.

  1. 1. Att knäcka koden : Autism i matematikutbildning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)

    Författare :Jacob Dahlberg; [2024]
    Nyckelord :autism; digitala hjälpmedel; hjälpmedel; kognitiva förmågor; matematikutbildning; stöttning; utmaningar; visuella hjälpmedel;

    Sammanfattning : Denna kunskapsöversikt har i syfte att undersöka de utmaningar som elever med autism möter inom matematikutbildning och vilken stöttning som lärare kan använda för att underlätta deras inlärning. För att strukturera upp arbetet delades syftet in i två frågeställningar: utmaningar och stöttning. LÄS MER

  2. 2. Differentierad undervisning inom ämnet matematik

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)

    Författare :Hamidreza Bigli; [2022]
    Nyckelord :Differentierad undervisning; matematikundervisning; individualiserad undervisning; lektion design; scaffoldning; Sokratiska frågor;

    Sammanfattning : Målet med denna studie är att undersöka lärarna och se hur differentierad undervisning sker på matematikundervisningarna samt vilka strategier de använder sig för att implementera differentierad undervisning. Målet är även att se hur det gynnar eleverna och deras lärande. LÄS MER

  3. 3. Matematikundervisning för alla : En kvalitativ studie om lärares uppfattningar av individualiserad matematikundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå,

    Författare :Elin Billing; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att bilda kunskap om lärares uppfattningar av vad individualisering i matematikundervisningen kan innebära. Utifrån syftet har frågeställningar formulerats som avser att ta reda på lärares uppfattning av vad individualisering är och hur de uppfattar att de arbetar individualiserat i matematikundervisningen. LÄS MER

  4. 4. Individualiserad organisation? : En studie av matematikundervisningen på gymnasieprogrammet individuellt alternativ

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)

    Författare :Kalle Axelsson; [2018]
    Nyckelord :individuellt alternativ; gymnasium; matematikundervisning; matematik; individualisering;

    Sammanfattning : Syftet med studien är främst att undersöka organisationen och individualiseringen av matematikundervisningen på gymnasieprogrammet individuellt alternativ (IMA). En enkätundersökning genomfördes där respondenterna utgjordes av 168 matematiklärare på programmet. LÄS MER

  5. 5. Att återkoppla till elever : Matematiklärares uppfattningar om hur de arbetar med feedback i sin undervisning

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för matematik och datavetenskap (from 2013)

    Författare :Andreas Olsén; [2018]
    Nyckelord :Compulsory school; feedback; interview; mathematics; teacher; teaching mathematic; upper secondary school; Feedback; gymnasiet; intervju; lärare; matematik; matematikundervisning; årskurs 7–9; återkoppling;

    Sammanfattning : The purpose of this study has been to investigate how math teachers in the last three years in compulsory school and in the upper secondary school perceive how they work with feedback. Another aspect of the study was to describe the context of the feedback given by the teachers and what the teachers focus on in their feedback. LÄS MER