Sökning: "Industriell marknadssegmentering"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Industriell marknadssegmentering.

  1. 1. Vilka är egentligen våra kunder? : En kvalitativ studie om segmentering i B2B företag

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Eliot Prvulovic; Emelie Karlsson; [2017]
    Nyckelord :B2B- segmentation; B2B- marketing; industrial market segmentation; segmentation process; segmentation variables; B2B-segmentering; B2B-marknadsföring; Industriell marknadssegmentering; segmenteringsprocess; segmenteringsvariabler;

    Sammanfattning : Rapportens namn: Vilka är egentligen våra kunder?- en kvalitativ studie om segmentering i B2B företag Frågeställning: Hur utarbetas och genomförs segmentering av företag verksamma på B2B marknaden? Syfte: Syftet med arbetet är att undersöka hur företag utarbetar och genomför segmentering på B2B marknaden. Vidare undersöka vilka faktorer som är viktiga att ta i beaktning för företag vid utförandet av segmentering på B2B marknaden. LÄS MER

  2. 2. De  europeiska  busskarosserierna  – inte så attraktiva som förväntat : En undersökning och analys av den busstillverkande marknaden i Europa med hänsyn till Företag A  och busskarosserier

    Master-uppsats, KTH/Industriell marknadsföring

    Författare :Helena E Menzing; Johan Franzén; [2015]
    Nyckelord :Europe; bus; market; manufacturing; bus chassis; market research; market analysis; market segmentation; Europa; buss; busstillverkning; karosseri; busschassi; marknadsundersokning; marknadsanalys; marknadssegmentering;

    Sammanfattning : Målet med arbetet var att undersöka och analyserad en europeiska bussmarknaden för att se om Företag A kan bredda sin verksamhet och nå denna eventuellt nya marknad. För att kunna göra det gjordes först en marknadsundersökning där alla aktörer kartlades. LÄS MER

  3. 3. A Machine Learning Approach to Dialogue Act Classification in Human-Robot Conversations : Evaluation of dialogue act classification with the robot Furhat and an analysis of the market for social robots used for education

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC); KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Nina Olofsson; Nivin Fakih; [2015]
    Nyckelord :dialogue act; dialogue act classification; furhat; furhat robotics; classification; j48; machine learning; weka; robotics; education robots; swot; market segmentation; talhandlingar; furhat; furhat robotics; klassificering; j48; maskininlärning; weka; robotik; utbildningsrobotar; swot; marknadssegmentering;

    Sammanfattning : The interest in social robots has grown dramatically in the last decade. Several studies have investigated the potential markets for such robots and how to enhance their human-like abilities. Both of these subjects have been investigated in this thesis using the company Furhat Robotics, and their robot Furhat, as a case study. LÄS MER

  4. 4. Köpbeteende på mogna konsumentmarknader : – En studie av generationerna Y samt 55 plus

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Emelie Broman; Niclas Schiller; [2008]
    Nyckelord :Consumer behaviour; Generation Y; Generation 55 plus; Market communication; Segmentation; generation cohorts.; Köpbeteende; Generation Y; Generation 55 plus; Marknadskommunikation; Segmentering; Generations kohorter.;

    Sammanfattning : A segmented market, according to traditional methods, appears increasingly difficult in mature consumer markets. A common explanation is that the mature markets are often characterised by over-supply which results in a great variety of choices for the consumer. LÄS MER

  5. 5. Segmenteringsprocessen på industriella marknader

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Susanna Fagerlund; Henrik Lindau; Johan Odenhag; [2003]
    Nyckelord :Industriell segmentering; Dynamik; Tetra Recart; Segmenteringsvariabler; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att utveckla ett angreppssätt för att bättre förstå segmenteringen på industriella marknader. Vidare ämnar vi öka förståelsen för de problem och möjligheter som uppstår vid en segmentering på industriella marknader med dynamisk karaktär Metod: Vi har genomfört en fallstudie med kvalitativa samtalsintervjuer. LÄS MER