Sökning: "Industriell marknadssegmentering"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden Industriell marknadssegmentering.
1. Vilka är egentligen våra kunder? : En kvalitativ studie om segmentering i B2B företag
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Rapportens namn: Vilka är egentligen våra kunder?- en kvalitativ studie om segmentering i B2B företag Frågeställning: Hur utarbetas och genomförs segmentering av företag verksamma på B2B marknaden? Syfte: Syftet med arbetet är att undersöka hur företag utarbetar och genomför segmentering på B2B marknaden. Vidare undersöka vilka faktorer som är viktiga att ta i beaktning för företag vid utförandet av segmentering på B2B marknaden. LÄS MER
2. De europeiska busskarosserierna – inte så attraktiva som förväntat : En undersökning och analys av den busstillverkande marknaden i Europa med hänsyn till Företag A och busskarosserier
Master-uppsats, KTH/Industriell marknadsföringSammanfattning : Målet med arbetet var att undersöka och analyserad en europeiska bussmarknaden för att se om Företag A kan bredda sin verksamhet och nå denna eventuellt nya marknad. För att kunna göra det gjordes först en marknadsundersökning där alla aktörer kartlades. LÄS MER
3. A Machine Learning Approach to Dialogue Act Classification in Human-Robot Conversations : Evaluation of dialogue act classification with the robot Furhat and an analysis of the market for social robots used for education
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC); KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : The interest in social robots has grown dramatically in the last decade. Several studies have investigated the potential markets for such robots and how to enhance their human-like abilities. Both of these subjects have been investigated in this thesis using the company Furhat Robotics, and their robot Furhat, as a case study. LÄS MER
4. Köpbeteende på mogna konsumentmarknader : – En studie av generationerna Y samt 55 plus
Magister-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingSammanfattning : A segmented market, according to traditional methods, appears increasingly difficult in mature consumer markets. A common explanation is that the mature markets are often characterised by over-supply which results in a great variety of choices for the consumer. LÄS MER
5. Segmenteringsprocessen på industriella marknader
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att utveckla ett angreppssätt för att bättre förstå segmenteringen på industriella marknader. Vidare ämnar vi öka förståelsen för de problem och möjligheter som uppstår vid en segmentering på industriella marknader med dynamisk karaktär Metod: Vi har genomfört en fallstudie med kvalitativa samtalsintervjuer. LÄS MER