Sökning: "Inflytelserika Profiler"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Inflytelserika Profiler.

  1. 1. Konsten att skapa trovärdighet genom reklam på sociala medier. : På vilket sätt påverkas konsumenter av sponsrad produktmarknadsföring i sociala medier?

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Erik Sterner; Amanda Åkesson; [2022]
    Nyckelord :Parasocial phenomenon; Trust; Generation Z; Word-of-mouth; Credibility; Communication; Marketing; Advertising; Sponsored posts; Parasociala fenomen; Förtroende; Generation Z; Word-of-mouth; Trovärdighet; Kommunikation; Marknadsföring; Reklam; Sponsrade inlägg;

    Sammanfattning : Sociala medier är idag en stor del av många personers vardag och liv, både internet och olika medier har växt fram på senare år och utvecklas fortfarande i hög takt. Detta har resulterat i ett beteende mönster som blir mer digitalt även i vardagliga sammanhang. LÄS MER

  2. 2. What Role Does Ethnicity Play in Notions and Practices For Consultants and Consulting : Exploring EthnicDiversity in the Swedish Management ConsultingIndustry

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :Shuayb Ibrahim Ali; Julian Jaramillo; [2020]
    Nyckelord :Ethnic diversity; Diversity; Management consulting; Migrant background; Stockholm; Sweden; Corporate; Etnisk mångfald; Mångfald; Managementkonsultbranschen; Invandrarbakgrund; Stockholm; Sverige; Företag;

    Sammanfattning : Diversity comes in many shapes and forms as it can also refer to gender, culture, ethnicity, sexuality and religion amongst other forms. All of these forms of diversity do not seem to be part of the discussion when speaking about corporate diversity. LÄS MER

  3. 3. Social Media: How to Interact with Millennials and Make Use of Self-Segmentation : A Case Study of Swedish Millennials’ Behavior on Facebook

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Simon Andersson; Kevin Arnvaller; [2017]
    Nyckelord :Social Media; Segmentation; Customer engagement; Millennial Generation; Facebook; Self Segmentation; Influential Profiles; sponsored Content; Suggested Posts; Social Media; Segmentering; Kundkontakt; Millennial Generationen; Facebook; Själv-Segmentering; Inflytelserika Profiler; Förslagna-Inlägg;

    Sammanfattning : Social media are online accommodations where users can interact with other users, which has become a phenomenon that has grown and completely exploded over the past decade. Companies are well aware of this and has invested a large amount of resources in order to establish a better contact with their customers. LÄS MER

  4. 4. Från ett nytt perspektiv - En kvalitativ studie om influencer marketing från en influencers perspektiv

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Ellen Westerberg; Max Flytström; [2017]
    Nyckelord :Influencer marketing; influence; celebrity endorsement; Third party endorsement; social media; Social Sciences;

    Sammanfattning : Från ett nytt perspektiv Influencer marketing beskriver marknadsföringstekniken då företag använder inflytelserika och kända personer för att effektivt sprida ett budskap. Inom influencer marketing verkar de budskapspridande individerna, influencers, på de digitala plattformar som kallas sociala medier, däribland forum som Instagram, Facebook och Snapchat. LÄS MER