Sökning: "Ingen Lidström"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Ingen Lidström.

  1. 1. Outgrowing the Disruptions : Exploring Supply Chain Resilience in High-growth Firms

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Adam Lidström; Linus Nordin; [2021]
    Nyckelord :supply chain resilience; high-growth firms; supply chain flexibility; supply chain robustness; redundancy; organizational lifecycles; motståndskraft i försörjningskedjan; företag med hög tillväxt; flexibilitet i försörjningskedjan; robusthet i leveranskedjan; redundans; organisatoriska livscykler;

    Sammanfattning : In an ever-more complex and unstable global environment, the threats of supply chain disruptions are increasing. Furthermore high-growth firms, which are main contributors to the global economy, have no specific guidance as it pertains to this issue, while academics perceive a gap in knowledge with respect to these types of firms. LÄS MER

  2. 2. Psykologiska behov hos vuxna med förvärvad hjärnskada : Tillgodoses de vid gruppboenden?

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Elina Lidström; [2017]
    Nyckelord :förvärvad hjärnskada; boende; mänskliga behov;

    Sammanfattning : Allt fler individer överlever förvärvade hjärnskador i takt med att den akuta sjukvården utvecklas. Samhällets resurser att ta hand om dessa individer har dock inte haft samma utvecklingstakt. LÄS MER

  3. 3. Öppna och slutna frågor i en jämförande studie : En studie i hur arbete med öppna/slutna frågor påverkar elevers förmåga till perspektivbyte i tid och rum.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Lärarhögskolan i Stockholm

    Författare :Joel Eriksson; Per Lidström; Göran Lindkvist; [2007]
    Nyckelord :öppna frågor; slutna frågor; perspektivbyte; behaviorism; konstruktuvism; sokratiska samtal;

    Sammanfattning : Vi har i vår forskning belyst hur elever upplever arbetet med öppna respektive slutna frågor. Vi har framförallt tittat på hur arbetet med öppna och slutna frågor haft för inverkan på elevers möjligheter till perspektivbyte i tid och rum. LÄS MER