Sökning: "Inlägg"

Visar resultat 1 - 5 av 675 uppsatser innehållade ordet Inlägg.

  1. 1. ”JAG KAN INTE HELLER SPELA FOTBOLL MEN JAG LÅTER BLI”. En kvantitativ innehållsanalys på fans kommentarer på fotbollslags Instagram-inlägg vid en förlust.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Emil Ackre; [2024-03-01]
    Nyckelord :Fotboll; Instagram; Supportrar; Fans; Kommentarer; Affekt;

    Sammanfattning : This bachelor thesis is an analyze on football fans behaviors on social media in affect after a loss, specifically on Instagram. It is then specifically on three Swedish football teams Instagram that has been analyzed, and the teams chosen are Malmö FF, IFK Göteborg and AIK. LÄS MER

  2. 2. TikTok-spiritualitet : praktiker, emotionalitet och intima offentligheter inom digital andlighet

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Märta Bode; Silje Nordback; Annie Wik; [2024]
    Nyckelord :spiritualitet; sociala medier; TikTok; känslor; känsloregler; intim offentlighet; Social Sciences;

    Sammanfattning : I denna studie analyseras åtta inlägg skapade av fyra influencers inom spiritualitetsgenren på TikTok. Genom de teoretiska perspektiven kring känsloregler (Hochschild 2012) och intima offentligheter (Berlant 2008) utforskar vi hur TikTok-användare engagerar sig i andliga praktiker och delar sina känslor kopplade till dessa på plattformen. LÄS MER

  3. 3. Det är skillnad på flyktingar och “flyktingar”: En diskursanalys av sverigedemokratiska och högerorienterade medierepresentationer angående flyktingströmmarna 2015 och 2022

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Sociologi

    Författare :Katrin Khalaf; [2024]
    Nyckelord :flyktingströmmarna; ukrainska flyktingar; flyktingkrisen; diskurs; diskursanalys; vi och dom; sårbarhet; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna studie utgörs av en diskursanalys av sverigedemokratiska och andra högerorienterade inlägg i svenska medier, särskilt nyhets- och debattartiklar, för att undersöka skillnader i responsen mot flyktingströmmar under 2015 och 2022. Frågeställningen fokuserar på hur och varför medierapporteringen och debatten skiljer sig åt. LÄS MER

  4. 4. Från MySpace till TikTok : Förändringar av sociala medier som ett kommunikationsverktyg för musiker och fans

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Armin Music; [2024]
    Nyckelord :Hashtags; hermeneutic; marketing; music industry; music sociology; musicology; MySpace; TikTok; social media; Hashtags; hermeneutik; marknadsföring; musikbranschen; musiksociologi; musikvetenskap; MySpace; TikTok; sociala medier;

    Sammanfattning : Myspace var under många år den primära webbplatsen för att exempelvis skriva meddelanden till vänner, upptäcka ny musik samt dela med sig av den. Den mest populära föregångaren till dagens sociala medier som under många år uppmuntrade artister att använda webbplatsen för att nå ut till en bredare publik. LÄS MER

  5. 5. Den medierade fula gubben : samtida ryktesspridning om fula gubbar

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Olivia Leksell; Minna Ståleker; [2024]
    Nyckelord :Fula gubbar; sexualförbrytare; pedofiler; ryktesspridning; föreställningar; Flashback; myter; stereotyper; sociala typer; Social Sciences;

    Sammanfattning : Uppsatsen: “Den medierade fula gubben: Samtida ryktesspridning om fula gubbar” är författad av Minna Ståleker och Olivia Leksell för kandidatkursen i medie- och kommunikationsvetenskap vid institutionen för kommunikation och medier vid Lunds universitet. Det har sedan länge funnits en fruktan för pedofiler som i folkmun kallas för fula gubbar. LÄS MER