Sökning: "Inspirationsbilder"

Visar resultat 6 - 10 av 11 uppsatser innehållade ordet Inspirationsbilder.

  1. 6. Digitala medier och verktyg i bildundervisningen : En kvalitativ studie av digitala inslag inom gymnasieskolans bildundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för estetiska ämnen i lärarutbildningen

    Författare :Kevin Rova; [2017]
    Nyckelord :bild; digitalt bildskapande; digitala läromedel; gestaltande examensarbete;

    Sammanfattning : Inom denna uppsats undersöks hur digitala medier och verktyg kan infogas i gymnasieskolans bildundervisning utifrån vilka svårigheter och möjligheter digitalt arbete kan innebära, hur yrkesverksamma bildlärare resonerar kring att arbeta digitalt i ämnet, samt vilka områden som kan urskiljas som centrala när det handlar om digitala inslag för bildskapande, planering, dokumentation, och redovisning inom bildundervisningen. Studien genomfördes mellan december 2016 och april 2017 genom egen gestaltande fördjupning inom digitalt arbete samt ett frågeformulär som besvarades av åtta yrkesverksamma bildlärare. LÄS MER

  2. 7. Modeföretag på Instagram

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alejandra Rodriguez Mardones; [2015]
    Nyckelord :samvärdeskapande; DART-modellen; kommunikationskanal; marknadsföring; konsumentorienterat;

    Sammanfattning : År 2010 lanserades applikationen Instagram och har öppnat upp dörrarna till en ny personligare kommunikationsstrategi för företag. Den mycket visuella och snabba modebranschen är en av de industrier som dominerar med sin närvaro på Instagram. LÄS MER

  3. 8. OPERATION ÄLSKA : En kvalitativ studie om hur ett ciderföretag bäst kommunicerar sitt varumärke

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMK

    Författare :Sandira Nicolau; Frida Ågren; [2015]
    Nyckelord :älska; sociala medier; Facebook; varumärke; Instagram; företag; kommunikation; cider; kärnvärden;

    Sammanfattning : Dagens medielandskap har inneburit en förändring i kommunikationen mellan konsument och företag. Denna kommunikation tar sin form på sociala medier där företag har möjligheten att etablera ett starkt varumärke genom direktkontakt med konsumenterna. LÄS MER

  4. 9. KURA-En busskur för landsbygd

    Kandidat-uppsats, Akademin för teknik och miljö

    Författare :Jennie Löjdström; [2012]
    Nyckelord :Produktutveckling; design;

    Sammanfattning : Vid hållplatser i städer finns ofta en busskur i glas med metallstomme. Tillsammans bildar de ett enhetligt uttryck i stadsbilden och bidrar till att resenärerna skyddas mot väder och vind. På landsbygden däremot är det glesare mellan kurerna och ofta ser de olika ut vid varje hållplats. LÄS MER

  5. 10. Hjärtat på campus : Inredningskoncept till Eskilstunas nya kårpub.

    Kandidat-uppsats, Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Linda Höglund; Ann Christine Nilsen; [2008]
    Nyckelord :Interior design; visual communication; flexibility; functionality; innovation;

    Sammanfattning : Denna rapport berättar om vårt arbete med att ta fram ett inredningskoncept till den nya kårpuben i Eskilstuna. Vi har med hjälp av våra kunskaper inom informationsdesign och rumslig gestaltning arbetat fram ett förslag, anpassat efter uppdragsgivarens önskemål. Våra uppdragsgivare är Kårhusstiftelsen och Mälardalens studentkår. LÄS MER