Sökning: "Intern informationsspridning på företag"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Intern informationsspridning på företag.
1. Orderstyrda projekt; rätt material, rätt kvantitet, på rätt plats, vid rätt tillfälle : En fallstudie vid ABB Machines för att uppnå ökad leveranssäkerhet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : Delivery reliability is a delivery service element that has gained increased importance among companies in recent years. It is becoming more and more important to continually improve internal processes in order to achieve high delivery reliability where the right products are delivered to the end customer in the right quantity and quality. LÄS MER
2. Organisationsintern information : Förslag till ett digitalt stöd för kommunikation och informationsutbyte inom företag och organisationer
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Interaktiva och kognitiva system; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Kommunikation och informationsspridning är en viktig aktivitet inom företag och organisationer. Mycket av detta sköts i dagsläget digitalt i varierande form så som mail, chatt och intranät med sociala flöden. LÄS MER
3. Behovet av kommunikation om kommunikation : En fallstudie om intern kommunikation på ett folkbibliotek
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Biblioteks- och informationsvetenskap / BibliotekshögskolanSammanfattning : The aim of this study is to gain knowledge about the internalcommunication at a public library in Sweden, focusing on the flow of information and the library employee’s role as a source and receiver. This is an important subject because internal communication affects not only the internal work, but also the users. LÄS MER
4. Social affärsverksamhet : hur företag använder sociala media för intern kommunikation
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : En massa människor vet vad sociala medier kan göra, det är nu dags att börja arbeta. - Rick Mans, Social Media Lead CapgeminiSyftet med uppsatsen är att klargöra hur sociala media kan bidra till att effektivisera företags internkommunikation, genom att undersöka vilka problem som upplevs finnas i dagsläget, vilka möjligheter sociala media erbjuder och om dessa möjligheter kan appliceras på problemen för att förbättra internkommunikationen. LÄS MER
5. Intern Marknadsföring : En rapport om intern marknadsföring inom produktionsföretag
Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET); Högskolan i HalmstadSammanfattning : Utifrån den teori som idag finns om intern marknadsföring upptäckte vi som forskare för dennarapport att det skrivits relativt lite om intern marknadsföring i produktionsföretag jämfört med itjänsteföretag, varför vi såg det intressant att gå djupare in på detta område. Vi diskuteradedärefter syftet med rapporten som blev att kartlägga hur intern marknadsföring tillämpas i ettproduktionsföretag utifrån de tre olika perspektiven; utbildning, informationsspridning och kundmedvetenhet. LÄS MER