Sökning: "Intern marketing"
Visar resultat 1 - 5 av 105 uppsatser innehållade orden Intern marketing.
1. Employer branding : Konsten att rekrytera och behålla kompetenta medarbetare
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Bakgrund: För att kunna överleva på en modern konkurrensutsatt marknad som små och medelstora företag måste de ha kompetent och talangfull personal. Genom att ha ett starkt arbetsgivarvarumärke så blir det lättare att bibehålla den kompetenta personalen men även för att rekrytera nya. LÄS MER
2. Sponsring inom lokalfotbollen i Göteborg : Värdesamskapande och etiska hänsynstagande
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Denna studie undersöker och analyserar sponsringssamarbeten på lokal nivå med avgränsning mot lokala fotbollsföreningar i Göteborg. Avgränsning beror till stor del på den ökade populariteten bland sponsorer att engagera sig i lokala fotbollsföreningar. LÄS MER
3. En fallstudie av en organisation som arbetar utan marknadsavdelning
Kandidat-uppsats, Högskolan i HalmstadSammanfattning : The influence of the marketing department has decreased while marketing can be seen as vital for companies. The purpose of the study was to examine a company without a marketing department. Further, the essay research the usage of internal marketing of the company. LÄS MER
4. Från intern kund till slutkund : En studie om förhållandet mellan intern marknadsföring och kundorientering, ett bidrag och en genomgång.
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Frågeställningar: Vad är förhållandet mellan intern marknadsföring och kundorientering inom den svenska banksektorn? Vad finns det för kunskapsgap i förhållandet mellan intern marknadsföring och kundorientering? Syfte: Syftet med denna studie är tvådelad. För det första syftar studien till att bidra med förståelse för hur förhållandet mellan intern marknadsföring och kundorientering kan studeras genom empirisk granskning av teorier på en oprövad kontext. LÄS MER
5. Relationsmarknadsföring och dess hinder ur medarbetarnas perspektiv
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Bakgrund: Studiens bakgrund redogör för och beskriver småföretag samt de ekonomiska problem de bemöter i jämförelse med större företag. Bakgrunden benämner även de nackdelarna som finns med att vara ett småföretag. LÄS MER