Sökning: "International marketing"
Visar resultat 1 - 5 av 594 uppsatser innehållade orden International marketing.
1. Utilization of digital technologies in internationalization processes. A case study of high-tech SMEs in Sweden
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : This thesis explores the role of digitalization in the internationalization process of Swedish Small and Medium-sized Enterprises (SMEs). In today's global economy, digitalization has become increasingly important for firms to remain competitive. LÄS MER
2. In video assistant referee we trust? A quantitative study of Swedish football supporters' perception of VAR and attitude towards implementing VAR
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning; Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : In 2016, the International Football Association Board (IFAB) approved the use of Video Assistant Referee (VAR) in football. In recent years, an ongoing debate has unfolded in Sweden regarding the potential implementation of VAR in Allsvenskan. LÄS MER
3. Läs dig bättre: En analys av skapandet och mottagandet av bästsäljande självhjälpsböcker
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Förlags- och bokmarknadskunskapSammanfattning : The market for self-help books has rapidly expanded and gained influence over the last couple of years, partially due to social media users increasing the genres status on the book market. This essay will look at three different bestselling books within the genre: Atomic Habits, The Body Keeps the Score, and The Subtle Art of Not Giving a F*ck. LÄS MER
4. Skapandet och nyttjandet av hållbarhetsmarknadsföring bland svenska outdoorföretag
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Bakgrund: Fenomenet greenwashing har skapat en misstro hos konsumenterna, och som kommit att påverka konsumtionen av miljövänliga produkter negativt. Samtidigt som det råder ett ökat tryck på företagen att agera ansvarstagande och hållbart, är risken överhängande att de anklagas för att nyttja missvisande kommunikation eller exponera ogrundade påståenden om företagets hållbarhetsarbete. LÄS MER
5. Are you fitting in? A study on the effects of fitness influencers on male body image
Magister-uppsats, Jönköping University/IHH, Marketing and LogisticsSammanfattning : Background: The ideals of beauty standards had been under constant change throughout history, and quite often would remain out of reach to the determent of many. The application of an idealized image of oneself remains a powerful tool when it comes to persuasion in social media and marketing. LÄS MER