Sökning: "Internationaliseringsprocesser"
Visar resultat 1 - 5 av 24 uppsatser innehållade ordet Internationaliseringsprocesser.
1. Svenska företags etablering av dotterbolag på den indiska marknaden : Resan dit, och dess strategiska betydelse för koncerner
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Den indiska marknaden har länge varit attraktivt för svenska koncerner. En strategi för internationell expansion är etableringen av dotterbolag, vilket flera svenska multinationella koncerner implementerat. LÄS MER
2. Internationaliseringsmotiv till Österrike för svenska små och medelstora företag
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Nationalekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Den här kandidatuppsatsen syftar till att undersöka möjliga internationaliseringsmotiv till Österrike för svenska små och medelstora företag och utforma ett underlag till vidare forskning på området. Uppsatsen uppmuntrar vidare en studie baserad på små och medelstora svenska företag som har etablerat sig i Österrike eftersom dessa utgör en stor andel av samtliga verksamheter i Sverige och även EU, och de svenska företagen har ökat sin internationalisering på senare tid. LÄS MER
3. International entrepreneurship orientation within Swedish born global companies in the ear- and headphone industry
Master-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : We have all read about the rapid development of today’s business landscape as well as the increase in globalization. Companies are forced to operate in new ways in order to stay competitive. At the same time, globalization has opened up new business opportunities for companies. LÄS MER
4. Svenskt lyxmode : ett nytt modeunder?
Kandidat-uppsats, Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Att gå från en nationell till en internationell etablering innebär en finansiell risk, men samtidigt stora möjligheter för en modeentreprenör. Frankrike anses som en av de viktigaste modemarknaderna i världen och så även för modeentreprenörer. LÄS MER
5. Med säljaren i huvudrollen : En studie om tjänsteföretags internationalisering samt internationella försäljning.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Syftet med den här undersökningen är att studera, och identifiera tillvägagångssätt för tjänsteföretag att internationalisera sig samt sälja sina produkter. För att göra det, samt att kunna kartlägga ett eventuellt mönster är det väsentligt att öka förståelsen kring hur försäljningen av tjänsten går till samt hur säljaren hanterar de kulturella skillnader som uppstår vid internationalisering. LÄS MER