Sökning: "Internet of Sports"
Visar resultat 1 - 5 av 55 uppsatser innehållade orden Internet of Sports.
1. Idrottstränare och information : En intervjustudie med idrottstränare om deras informationsbehov och deras informationssökning
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : The aim of this bachelor’s thesis is to find out what kind of information need sports managers have and how they search for the information that they think will solve their need. No studies about sports managers’ information need has been made with a library- and information science perspective, but instead with a pedagogical or sports scientific perspective. LÄS MER
2. Storvreta IBK:s arbete med marknadsföringsmixen : En kvalitativ undersökning om hur Storvreta IBK arbetar med marknadsföringsmixen för att skapa ett attraktivt evenemang
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Innebandyklubben Storvreta IBK leder publikligan i Svenska Superligan och har länge haft höga publiksiffror. Detta bevisar att Storvreta IBK har ett attraktivt evenemang att erbjuda och andra klubbar har tagit inspiration från dem kring upplägg och liknande. LÄS MER
3. Framställningar av föräldraskap och samhällsstöd : En netnografisk studie om att vara förälder till ett barn med neuropsykologisk funktionsnedsättning
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : I samhället finns olika instanser som ska bistå individer med hjälp och stöd när behov uppstår. Föräldrar är de som har det yttersta ansvaret för att stötta och hjälpa sina barn, men personer som har en neuropsykologisk funktionsnedsättning (NPF) är ofta i större behov av stöd och hjälp i sin vardag. LÄS MER
4. Varumärkesbyggande online : En studie av svenska sportjournalister på Twitter
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : This thesis examines personal branding practices by Swedish sports journalists on the social media platform Twitter using Goffman’s theatre metaphor, Brems et al’s four dilemmas’ journalists face by branding the self and Mellado & Hermidas model for journalistic roles on social media. More closely, it examines how Swedish sports journalists build their personal brand on Twitter, and which of the modern journalistic roles is the most occurring among Swedish sports journalists on the same platform. LÄS MER
5. Self-branding on elite level : How female athletes use social media for empowerment
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Professional athletes use social media for many different purposes. That includes sharing personal lives, sport achievements as well as endorsements and branding activities with sponsors. LÄS MER