Sökning: "Internet teori"

Visar resultat 1 - 5 av 468 uppsatser innehållade orden Internet teori.

  1. 1. Att påverka genom kontext : En kvalitativ studie om hur digitala marknadsföringsbyråer använder kontextuell annonsering och hur kontextuell annonsering påverkar kundens beslutsprocess

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Daniel Wengelin; Johan Söderberg; [2024]
    Nyckelord :Digital marknadsföringsbyrå; kontextuell annonsering; kundens beslutsprocess; tematisk annonsering; sökannonsering; AIDA-modellen; digital marknadsföring; intresse; uppmärksamhet; önskan; handling;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur digitala marknadsföringsbyråer arbetar medkontextuell annonsering och hur kontextuell annonsering påverkar kundens beslutsprocess.Teori om digitala marknadsföringsbyråer, kontextuell annonsering och kundens beslutsprocesshar tillämpats, samt en för undersökningen skapad analysmodell. LÄS MER

  2. 2. Lärarrummet på nätet.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande; Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Maja Benjaminsson; Paulina Wendeborn; [2023-12-07]
    Nyckelord :inkludering; bemötande; netnografi; fritidshemmet; diskursanalys;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka och synliggöra de diskurser som återfinns bland fritidshemmets personal gällande begreppen inkludering och bemötande. De frågeställningar som avses besvaras är hur funna diskurser förhåller sig till tidigare teori om specialpedagogik, inkludering och bemötande, hur diskurserna förhåller sig till styrdokumenten samt vilka didaktiska konsekvenser de observerade diskurserna indikerar. LÄS MER

  3. 3. Moralist eller konsument? En netnografisk narrativ studie kring hur personer med erfarenhet av att köpa sex problematiserar och rättfärdigar handlingarna på ett svenskt diskussionsforum

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbete

    Författare :Nina Artfors; Agnetha Andersson; [2023-11-03]
    Nyckelord :socialt arbete; köpa av sexuella tjänster; narrativ; stigmatisering; dominerande samhällsdiskurser; rättfärdigande;

    Sammanfattning : Sverige var det första landet som fattade beslut om att det skulle vara olagligt att köpa sex men lagligt att sälja sex. Syftet var att minimera sårbarheten för de sårbara prostituerade, samt förebygga de negativa konsekvenserna som sexhandeln bidrar till genom att kunna ge köpare straffrättsliga påföljder. LÄS MER

  4. 4. Gudars Skymning! : en jungiansk studie om rökkatru

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Jakob Malm Hjus; [2023]
    Nyckelord :rökkatru; paganism; skuggan; Jung; vänstra handens väg; ragnarök; underjorden; monster; döden;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker den moderna nypaganska livssynen Rökkatru genom ett jungianskt perspektiv. I undersökningen används forskningsmetoder som grundad teori även kallat GT och digital antropologi som inspirerats av netnografi för att bearbeta materialet som studerats. LÄS MER

  5. 5. Sociala mediers påverkan på Generation Z : En kvantitativ studie om vad som primärt påverkar Generation Z konsumenter på sociala medier vid val av varumärke

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Frida Furst; Oliver Lindh; [2023]
    Nyckelord :Påverkar; Konsument; Varumärke; Sociala medier; Lojalitet; Generation Z;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of the study is to identify how Generation Z consumers are influenced by social media when choosing a brand, as they are the only generation that has grown up with the internet as a given. The study also aims to investigate the consumer behaviors that Generation Z have on social media. LÄS MER