Sökning: "Internet vår nya"

Visar resultat 1 - 5 av 195 uppsatser innehållade orden Internet vår nya.

  1. 1. Mot en konnektiv etik : etik och moral i en ny digital kontext

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Sara Al-Juburri; Eline Johnsson; [2024]
    Nyckelord :Etik; moral; konnektivitet; digitalisering; globalisering; Social Sciences;

    Sammanfattning : Sedan urminnes tider har frågor om etik och moral haft stor inverkan på människors liv. I den globaliserade och digitala värld vi idag lever i är dessa fortfarande aktuella, men har kommit att förändras. LÄS MER

  2. 2. Analys av de populäraste typerna av bilder på Artstations trendingflöde inom miljö- och bakgrundsdesign : En empirisk kvalitativ studie

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och it

    Författare :Julia Levin; Evelina Oskarsson; [2023]
    Nyckelord :Digitala plattformar; bildkonst;

    Sammanfattning : Under senare år har digitala plattformar inom bildkonst på internet blivit allt vanligare och ses idag som ett uttrycksfullt medel för kreatörer, som är intresserade av att publicera sina verk digitalt. Artstation är en av dessa och är en mycket populär digital plattform som inriktar sig inom bildkonst som omfattar videospel, film samt underhållning. LÄS MER

  3. 3. Jorden runt på 80 millisekunder. En rättsvetenskaplig uppsats om huruvida brotten förtal och olaga integritetsintrång är tillräckligt anpassade till dagens internetanvändning

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Vilma Moks; [2023]
    Nyckelord :Rättsvetenskap; yttrandefrihet; internet; digitalisering; förtal; olaga integritetsintrång; spridning; uppgift; Law and Political Science;

    Sammanfattning : In a world where an increasing portion of our lives takes place online, new elements to consider emerge that affect our realities. In a digital era where people can hide behind their screens, the spread of gossip, private photos, and harassment has gained new life. LÄS MER

  4. 4. F-3 lärares syn på resurstillgångar till utomhuspedagogik i NO-ämnena

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Emma Eriksson; Madelene Risberg Persson; [2022]
    Nyckelord :experience; outdoor education; primary school; resources; teaching; lågstadiet; resurser; undervisning; upplevelser; utomhuspedagogik.;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att öka kunskapen om F-3 lärares uppfattningar om och erfarenheter av resurstillgångar för genomförande av utomhuspedagogik i NO-ämnena och exemplifiera hur lärare kan använda sig av resurser vid utomhusundervisning. Vi ville undersöka vilka resurser lärarna upplevde att de hade tillgång till, vilka resurser som kunde stärka deras förutsättningarna till att bedriva utomhuspedagogik samt hur lärarna använda olika resurser. LÄS MER

  5. 5. Köp av livsmedel på nätet: En studie om adoptionsprocessen och impulsköp

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Karim Ben Hadj Rebai; Sebastian Frykberg; [2022]
    Nyckelord :Promotion; Consumer behavior; Impulse buying behavior; Adoption process; Situational factors; Grocery shopping online; Promotion; Konsumentbeteende; Impulsköpbeteende; Adoptionsprocessen; Situationsfaktorer; Matinköp online;

    Sammanfattning : Introduction – Shopping groceries online has had an explosive growth in relation with Covid-19 pandemic, where consumers have been restricted and has had to re-prioritize how and where they shop, which has forced new habits and consumer behaviors. Grocery stores are constantly trying to influence consumers’ buying behaviors through a number of different promotional tools to get a response from consumers. LÄS MER