Sökning: "Internetbanken"

Visar resultat 1 - 5 av 22 uppsatser innehållade ordet Internetbanken.

  1. 1. Från funktion till innovation : En studie om svenska bankkunders upplevda tjänstekvalitet på internetbanken och hur bankernas förbättringsarbete bör prioriteras

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Alexander da Silva Villalba; Agnes Pettersson; [2022]
    Nyckelord :Customer satisfaction; Internet banking; Mobile banking; Service quality; Quality improvement; SERVQUAL; SSTQUAL; WebQual; Kundnöjdhet; Internetbank; Mobilbank; Tjänstekvalitet; Kvalitetsförbättring; SERVQUAL; SSTQUAL; WebQual;

    Sammanfattning : Bakgrund: Konkurrensen inom banksektorn har på senare tid ökat, då digitaliseringen av tjänster har möjliggjort för nya aktörer likt neobanker att etablera sig på marknaden. Kvaliteten på tjänsteerbjudandet har stor påverkan på tjänsteföretagens framgång på marknaden. LÄS MER

  2. 2. Digitalisering och kundlojalitet inom banksektorn

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Joanna Rozmus; Rita Naaom; [2017]
    Nyckelord :digitalization; customer loyalty; banking sector; Digitalisering; kundlojalitet; banksektorn;

    Sammanfattning : Digitaliseringen inom banksektorn har under de senaste åren utvecklats konstant. De stora förändringar som har skett inom banksektorn har lett till att konsumenterna idag kan utföra sina banktransaktioner vilken tid som helst på dygnet, utan att behöva besöka ett bankkontor. LÄS MER

  3. 3. Kundförtroende : Digitaliseringen av banktjänsters påverkan på kundförtroendet

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för hälsa och samhälle

    Författare :Ellinore Kieninger; Ambjörn Martinsson; [2017]
    Nyckelord :Digitization of banking services; Internet bank; customer trust; perceived risk; perceived uncertainty; Digitalisering av banktjänster; Internetbanken; kundförtroende; upplevd risk; upplevd osäkerhet;

    Sammanfattning : Bankbranschen befinner sig i en ständig förändring, där traditionella bankkontor avvecklas och de digitala banktjänsterna tillkommer. Detta har skapat en ny sorts relation mellan bankernas kunder och banken, där den fysiska relationen har minskat och den digitala relationen har ökat. LÄS MER

  4. 4. Digitaliseringen av svensk bankverksamhet : Om prisets påverkan av kundernas val

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Viktor Faltin; Erdyni Garmaev; [2016]
    Nyckelord :Internet banking; Technology Acceptance Model; TAM; price; nonmonetary costs; Internetbank; Technology acceptance model; TAM; Pris; Icke-monetära kostnader;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka om faktorn pris påverkar konsumenter vid användning av bankens digitala tjänster. Metod: Vår studie är baserad på en kvantitativ forskningsmetod, som genomfördes medwebbaserade enkäter. Av de 164 påbörjade enkäterna, fick vi ut 162 representativa svar. LÄS MER

  5. 5. May the Strategy be with you: Strategi och struktur i nystartade företag

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Aron Johansson; Matilda Karlsson; Fabian Söderström; [2016]
    Nyckelord :Strategi; Struktur; Effectuation; Nystartade företag; Företags livscykler; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: May the Strategy be with you: Strategi och struktur i nystartade företag Seminariedatum: 2016-01-14 Ämne/kurs: FEKH19 Företagsekonomi: Examensarbete i Strategic Management, 15 HP Författare: Aron Johansson, Matilda Karlsson, Fabian Söderström Handledare: Christine Blomquist Nyckelord: Strategi, Struktur, Effectuation, Nystartade företag, Företags livscykler Syfte: Syftet med studien är att undersöka strategins påverkan på strukturen i nystartade företag. Vidare önskar vi addera ny kunskap till befintlig forskning om strategins påverkan på struktur då vi tycker oss se att den traditionella forskningen gällande relationen mellan strategi och struktur behandlar stora väletablerade företag snarare än små och nystartade. LÄS MER