Sökning: "Jacob Grundén"
Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser innehållade orden Jacob Grundén.
1. Internet of Things i kommunal verksamhet: Samarbete vid implementering av en gemensam IoT-plattform
Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Avdelningen för datateknik och informatikSammanfattning : Teknologi påverkar alla delar av samhället, inte minst företag och organisationer somtvingas till digitalisering för att förbli relevanta. Internet of Things (IoT) är en populärteknologi för effektivisering och automation av processer. LÄS MER
2. Beyond budgeting under coronapandemin : En fallstudie på Ahlsell Sverige AB
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)Sammanfattning : Det finns forskning som säger att under en kris gynnas organisationer av att använda det mer traditionella budgetsystemet och forskning som menar att den budgetlösa metoden är att föredra. Det här undersöks genom att se hur sex stycken principer av beyond budgeting används inom företaget Ahlsell Sverige AB. LÄS MER
3. Lean-Agile organization in test facilities and workshops
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Introduction: This study was conducted at Volvo Cars’ R&D division to investigate how test facilities and workshops can implement an agile way of working. Three departments with different levels of agile implementation were therefore investigated to fulfill our purpose. LÄS MER
4. Informationslogistikens utmaningar för samarbetande företags leveransprecision : En fallstudie som undersöker vilka faktorer som kan påverka en samleverans från olika företag samt vad som kan utvecklas inom området
Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Logistik och verksamhetsledningSammanfattning : Syfte – Studiens syfte var att undersöka förbättringsmöjligheter runt leveransprecision vid gemensam leverans från två eller flera samarbetande företag. För att syftet skulle uppnås formades två frågeställningar: 1. LÄS MER
5. Är företaget rött och sött?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Uppsatsens titel: Är företaget rött och sött? - En kvantitativ studie kring färg och varumärkespersonlighet Seminariedatum: 2021-06-02 Ämne/Kurs: FEKH29, Kandidatuppsats i Marknadsföring, 15 hp Författare: Jacob Gullers, Sarah Johansson, Pontus Mingert Handledare: Johan Gromark Nyckelord: Brand Personality, Varumärkespersonlighet, Färg, Kultur Syfte: Syftet med studien är att undersöka om logotypens färg eventuellt kan varieras med varumärkespersonlighet. Metod: Kvantitativ metod, deduktiv ansats, tvärsnittsstudie. LÄS MER