Sökning: "Jag Fuchs"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Jag Fuchs.

  1. 1. ”Det finns en hel värld där ute, Tara.” : en analys av dekonversion i boken Allt jag fått lära mig

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Empirisk-praktiska studier av religion och teologi

    Författare :Astrid Berglund; [2023]
    Nyckelord :Allt jag fått lära mig; dekonversion; religiös nedgång; Tara Westover; ung vuxen;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to analyze deconversion and its narrative in Tara Westover’s autobiography Educated. The study aimed to answer three key questions: What does Westover’s path to deconversion look like in Educated? How can Westover’s deconversion be interpreted from the perspective of Helen Rose Fuchs Ebaugh’s (1988) model for exit processes? What type of deconversion story does Educated reflect in light of Heinz Strieb et al. LÄS MER

  2. 2. Analysis of Transient-Execution Attacks on the out-of-order CHERI-RISC-V Microprocessor Toooba

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Franz Anton Fuchs; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Transient-execution attacks have been deemed a large threat for microarchitectures through research in recent years. In this work, I reproduce and develop transient-execution attacks against RISC-V and CHERI-RISC-V microarchitectures. LÄS MER

  3. 3. “Jag känner ganska ofta att jag inte räcker till.” : En studie om lärares uppfattningar kring förmågan att ge stöd till elever med NPF

    Kandidat-uppsats, Ersta Sköndal Bräcke högskola/Institutionen för socialvetenskap

    Författare :Michaela Högblom Fuchs; [2021]
    Nyckelord :Neuropsychiatric disabilities; Neuropsychiatric disability; NPF; School; Teachers; Needs; Neuropsykiatriska funktionsnedsättningar; Neuropsykiatrisk funktionsnedsättning; NPF; Skola; Lärare; Grundskollärare; Behov;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie har varit att undersöka hur grundskollärare uppfattar sin egen förmåga att ge stöd till elever med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar. Det har genomförts sju stycken semistrukturerade intervjuer med sju stycken grundskollärare och materialet har haft en tematisk bearbetning. LÄS MER

  4. 4. "JAG VILLE KUNNA SÄTTA ETT EX FRAMFÖR PROSTITUERAD" : Sex kvinnors livsberättelser om sina prostitutionserfarenheter.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Hälsa och välfärd

    Författare :Catarina Ahrlow; Sofia Leijthoff; [2019]
    Nyckelord :Prostitution; Kvinnor; Livsberättelser; Stigma; Skam; Processer;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att beskriva och analysera kvinnors självupplevda erfarenheter av prostitution. Studien önskade besvara frågeställningen: vilka förväntningar, händelser, upplevelser och känslor som format dessa kvinnors resa i steget in, genom och ur prostitution? Studien som var av en kvalitativ ansats har baserats på sex ostrukturerade livsberättelser av kvinnor med erfarenhet av prostitution. LÄS MER

  5. 5. "Hur ska jag kunna veta hur mycket som är kvar?" : Interventionsprogram genom explicit undervisning i matematisk problemlösning för 5 mellanstadieelever i behov av särskilt stöd i matematik

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande; Linköpings universitet/Utbildningsvetenskap

    Författare :Marina Öhman-Danforth; [2019]
    Nyckelord :Explicit Education; Mathematic Difficulties; Mathematicial Word Problems; RtI; Explicit undervisning; Matematiksvårigheter; Problemlösning; RtI;

    Sammanfattning : Elever med stora behov i matematik gagnas av fokuserad matematikundervisning visar forskning, till exempel. Hassler Hallstedt et.al. (2018). LÄS MER