Sökning: "Jakob Qvarnström"
Hittade 2 uppsatser innehållade orden Jakob Qvarnström.
1. E-lojalitet: Vid din sida för alltid? : En kvalitativ studie om hur konsumenter påverkas av företags strategier för att skapa e-lojalitet
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Bakgrund: Internet har skapat nya och billigare sätt för konsumenter att genomföra köp samt att söka efter information. Konsumenter är därför svårare att behålla i det nya affärsklimatet. E-lojalitet beskrivs som den viktigaste faktorn för e-handlare då det skapar lönsamhet och hög avsikt för upprepat köp. LÄS MER
2. Från produkfokuserad till kundorienterad – En fallstudie av Key Account Managements roll i en strategiförändring på en industriell marknad.
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Sammanfattning Uppsatsens titel: Från produkfokuserad till kundorienterad – En fallstudie av Key Account Managements roll i en strategiförändring på en industriell marknad. Seminariedatum: 2011/05/20 Ämne/kurs: FEKP90 – Examensarbete på magisternivå 30hp, inriktning marknadsföring Författare: Mattias Erasmie, Jakob Qvarnström Handledare: Jens Hultman Fem nyckelord: Marknadsorientering, Industriell marknadsföring, kundrelationer, Relationsmarknadsföring, Key Account Management. LÄS MER