Sökning: "Jakob Qvarnström"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Jakob Qvarnström.

  1. 1. E-lojalitet: Vid din sida för alltid? : En kvalitativ studie om hur konsumenter påverkas av företags strategier för att skapa e-lojalitet

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Adam Ryding; Alexander Qvarnström; Jakob Wolfhagen; [2014]
    Nyckelord :E-Loyalty; Lock-In; E-Commerce; E-retailer; E-lojalitet; Inlåsning; E-handel; E-handlare;

    Sammanfattning : Bakgrund: Internet har skapat nya och billigare sätt för konsumenter att genomföra köp samt att söka efter information. Konsumenter är därför svårare att behålla i det nya affärsklimatet. E-lojalitet beskrivs som den viktigaste faktorn för e-handlare då det skapar lönsamhet och hög avsikt för upprepat köp. LÄS MER

  2. 2. Från produkfokuserad till kundorienterad – En fallstudie av Key Account Managements roll i en strategiförändring på en industriell marknad.

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Mattias Erasmie; Jakob Qvarnström; [2011]
    Nyckelord :Management of enterprises; management; Företagsledning; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Uppsatsens titel: Från produkfokuserad till kundorienterad – En fallstudie av Key Account Managements roll i en strategiförändring på en industriell marknad. Seminariedatum: 2011/05/20 Ämne/kurs: FEKP90 – Examensarbete på magisternivå 30hp, inriktning marknadsföring Författare: Mattias Erasmie, Jakob Qvarnström Handledare: Jens Hultman Fem nyckelord: Marknadsorientering, Industriell marknadsföring, kundrelationer, Relationsmarknadsföring, Key Account Management. LÄS MER