Sökning: "Jannike Sjölund"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Jannike Sjölund.

  1. 1. Dynamic Marketing Capabilities : Organizational Renewal Towards Social Media Marketing

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Martin Hult; Jannike Sjölund; [2017]
    Nyckelord :Dynamic Marketing Capabilities; Dynamic Capabilities; Knowledge Management; Absorptive Capacity; Organizational Renewal; Social Media Marketing;

    Sammanfattning : Through a qualitative study based on an integrative model of dynamic marketing capabilities (DMCs), we have aimed to investigate how acquisition and integration of market knowledge have affected the process of organizational adaptation towards social media marketing and how this has led to a reconfiguration and adaptation of the firms’ organizational resources and capabilities. The empirical data was collected through semi-structured interviews with five case companies; Bambino MAM, L’Oréal Nordics, Oriflame, Unilever, and Åhléns. LÄS MER

  2. 2. Det som driver dem samman : En studie om samarbeten mellan företag och politiska biståndsaktörer

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anna Brandt Flam; Jannike Sjölund; [2014]
    Nyckelord :Näringsliv; Icke-vinstdrivande aktörer; Sida; Samarbete; Partnerskap; Drivkrafter;

    Sammanfattning : Samarbeten mellan näringsliv och mindre konventionella samarbetspartners såsom olika bistånds- och frivilligorganisationer blir allt vanligare. Uppsatsens syfte är därför att undersöka vilka drivkrafter som finns hos de olika parterna för att samarbeta och samtidigt ge en övergripande bild av fenomenet genom att inkludera olika typer av samarbeten. LÄS MER