Sökning: "Jeanette Peter"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Jeanette Peter.

  1. 1. Kampen om kompetensen - En studie av företags interna och externa arbetsprocesser i syfte att utreda vad som utmärker en attraktiv arbetsgivare

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johan Jörgensen; Jeanette Mårtensson; Ann Svensson Steinberger; [2007]
    Nyckelord :Attraktiv arbetsgivare; Belöningssystem; Employer Branding; Kompetens; Motivation; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Uppsatsens titel: Kampen om kompetensen – En studie av företags interna och externa arbetsprocesser i syfte att utreda vad som utmärker en attraktiv arbetsgivare Seminariedatum: 2007-01-18 Ämne/Kurs: FEK 582 Kandidatuppsats, 10 poäng Författare: Jeanette Mårtensson Ann Svensson Steinberger Johan Uldall-Jörgensen Handledare: Per Magnus Andersson Peter Jönsson Fem nyckelord: Attraktiv arbetsgivare, Belöningssystem, Employer Branding, Kompetens, Motivation Syfte: Studien syftar till att beskriva och analysera hur företag arbetar internt och externt med att upprätthålla sin status som attraktiv arbetsgivare i syfte att rekrytera och behålla medarbetare. Metod: Vi har valt att genomföra studien med en kvalitativ metod och samla in empiri genom en fallstudieansats i form av Små-N-studier. LÄS MER

  2. 2. Budget – Förbättring eller nödvändigt ont? - En studie av fem större företag -

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Peter Wretholm; Jeanette Furublad; [2005]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Många verksamheter använder sig av olika planeringsmetoder som hjälp då de styr sin verksamhet. Budget är den mest använda av dessa metoder. Emellertid finns det kritik mot budgeten som planeringsverktyg då den av många anses bygga på alltför många uppskattningar och kräver stora resurser att framställa. LÄS MER