Sökning: "Jennie andersson"
Visar resultat 1 - 5 av 81 uppsatser innehållade orden Jennie andersson.
1. Att stå på egna ben : Nyutexaminerade sjuksköterskors upplevelser av det första verksamma året på vårdavdelning
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)Sammanfattning : Bakgrund: Bristen på legitimerade sjuksköterskor är den högsta på många år både globalt och i Sverige och är ett växande problem. År 2022 fick 4422 nya sjuksköterskor sin legitimation utfärdad i Sverige. LÄS MER
2. Intern kriskommunikation mellan ledning och medarbetare : Fallstudie i en idéburen organisation
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : The purpose of this case study was to contribute with knowledge on how a non-profit organization works strategically with internal crisis communication. The study aimed at answering how management and co-workersperform internal communication before, during and aftercrises. LÄS MER
3. Utsatthet under barndomen och upplevelse av förälder som trygg hamn
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Psykologiska institutionenSammanfattning : Syftet var att undersöka skillnader i upplevelsen av förälder som trygg hamn mellan individer med olika erfarenhet av utsatthet under barndomen i en svensk normalpopulation (16–18 år, N = 933). Jämförelser i skattning av trygg hamn genomfördes mellan de som rapporterat avsaknad av utsatthet, en typ av utsatthet respektive flera typer av utsatthet under barndomen. LÄS MER
4. E-handeln ur ett omnichannel : En fallstudie om IKEA:s logistiska processer för fysisk distribution
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)Sammanfattning : Omnichannel är en term som syftar till att förtydliga kundperspektivet genom att integrera processer för ett sömlöst flöde i alla tillgängliga kanaler. Kanalerna kan bland annat vara fysiska butiker, hemsidor eller appar, där integreringen av flerkanalssystem eftersträvar en friktionsfri och en sömlös köpupplevelse. LÄS MER
5. E-handel ur ett omnichannel perspektiv : En fallstudie om IKEA:s logistiska processer för fysisk distribution
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Omnichannel is a term that aims to clarify the customer perspective by integrating processes so the customer can interact through all available channels seamlessly. Common channels used are such as physical stores, websites or apps, where the integration of multichannel systems strives for a friction-free and a seamless shopping experience. LÄS MER