Sökning: "Jenny Molin"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Jenny Molin.

  1. 1. HUR STOR SKILLNAD ÄR DET MELLAN SVERIGE OCH DANMARKS HANDLINGSPLANER MOT GÄNGKRIMINALITET? : En kvalitativ jämförelse mellan 34-punktsprogrammet och Bandepakke III

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för juridik, psykologi och socialt arbete

    Författare :Susanna Lindblom; Jenny Stackhammar; Matilda Thomaeus Molin; [2021]
    Nyckelord :Sweden; Denmark; gang crime; penal theory; 34-punktsprogrammet; Bandepakke III; Sverige; Danmark; gängkriminalitet; straffteori; 34-punktsprogrammet; Bandepakke III;

    Sammanfattning : The purpose of this study has been to investigate the similarities and differences in the Swedish and Danish action plans against gang crime, based on three kinds of penal theoretical reasoning, the principle of proportionality, general deterrence and specific deterrence. A qualitative content analysis combined with a comparative text analysis was implemented to compare the material. LÄS MER

  2. 2. ”Vi söker en noggrann och kreativ bläckfisk” En kvalitativ innehållsanalys av platsannonser på LinkedIn för kommunikatörer

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Jenny Molin; Karin Wikingsson; [2019]
    Nyckelord :strategic communication; roles; communication professional; professionalization; LinkedIn; recruitment advertisement; strategisk kommunikation; roller; kommunikatör; professionalisering; re-kryteringsannonsering; Social Sciences;

    Sammanfattning : Kommunikatörer är en yrkesgrupp som både kämpar för sin legitimitet och ett tyd-liggörande av vad rollen innebär. Denna studie syftar till att undersöka hur kommu-nikatören porträtteras i platsannonser på LinkedIn. Studien utgår från en socialkon-struktivistisk ansats, där rollen antas konstrueras genom hur den beskrivs och talas om. LÄS MER

  3. 3. Sex förskollärares arbete med barn som har kommunikativa funktionsnedsättningar - en intervjustudie

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för utbildningsvetenskap

    Författare :Amanda Molin; Jenny Larsson; [2018]
    Nyckelord :strategier; kommunikation; förskollärares arbete; kommunikativa funktionsnedsättningar; förskola; förskolebarn;

    Sammanfattning : Sammanfattning Undersökningen har strävat efter att besvara undersökningsfrågan ”Vad har förskollärare för strategier för att inkludera barn med kommunikativa funktionsnedsättningar?”. Allt fler barn i förskolan har kommunikativa funktionsnedsättningar, såsom en fastställd diagnos, annat modersmål eller är sen i talutvecklingen av andra orsaker. LÄS MER

  4. 4. Preventing Gender-Based Violence Post Disasters : Building the capacity of humanitarian actors in the Philippines to engage with men and boys to reduce the risks of perpetration of violence

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Teologiska institutionen

    Författare :Jenny Molin; [2018]
    Nyckelord :gender-based violence; prevention; engaging men and boys; masculinities; humanitarian action; disasters; the Philippines;

    Sammanfattning : Gender based violence (GBV) is a global public health issue and a major feature in humanitarian emergencies. However, the phenomenon is not inevitable and can be predicted and prevented. LÄS MER

  5. 5. ATT UTVECKLA KULTURFÖRSTÅELSE : En kvalitativ studie om att inkludera olika kulturer i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskap

    Författare :Jenny Larsson; Izabelle Molin; [2018]
    Nyckelord :förskola; kulturarv; kulturförståelse; mångkultur; mångkulturellt arbetssätt;

    Sammanfattning : Förskolan är en arena som omfattas av många olika kulturer. Denna studie syftar till att undersöka, analysera och diskutera hur förskollärare arbetar för att inkludera olika kulturer i förskolans verksamhet, samt vilka möjligheter och utmaningar arbetet medför. LÄS MER