Sökning: "Jessica Sandström"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Jessica Sandström.

  1. 1. Sjuksköterskans erfarenhet av att möta döende patienters existentiella frågor : en litteraturstudie

    Magister-uppsats, Ersta Sköndal Bräcke högskola/Institutionen för vårdvetenskap

    Författare :Sara Byström; Jessica Sandström; [2021]
    Nyckelord :Existentiella frågor; Sjuksköterskor; Upplevelser; Palliativ vård;

    Sammanfattning : Bakgrund: Palliativ vård ökar både i Sverige och internationellt, vårdformen har beskrivits som komplex då patienter och deras närstående befinner sig i en påfrestande svår existentiell situation. Kommunikation är en av de fyra hörnstenarna i palliativ vård. LÄS MER

  2. 2. False memories and false judgement of frequency in a visual word-only DRM-paradigm

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Jessica Carrión; [2019]
    Nyckelord :false memories; drm-paradigm; visual drm; visual drm-paradigm; visual word-only drm; visual word-only paradigm; false memories for frequency; false frequency; visual word-only; visual word only; false memory test; sweden; quantitative study; Deese; Deese-Roediger-Mcdermott; Deese-Roediger-Mcdermott paradigm; Falska minnen; falska minnen för frekvens; sverige; kvantitativ studie; visuell presentation; drm-paradigmet; Deese-Roediger-Mcdermott paradigmet;

    Sammanfattning : Björklund & Sandström (2012) reported a false memory for the frequency in which words have appeared using a Deese-Roediger-McDermott paradigm (Deese, 1959; Roediger & McDermott, 1995). The purpose of this study is to recreate the false frequency test by Björklund & Sandström using a visual word-only condition. LÄS MER

  3. 3. Tecknade serier i undervisningen : Fördelar och nackdelar samt hur tecknade serier kan användas i undervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)

    Författare :Jessica Sandström; Paloma Larsson; [2018]
    Nyckelord :Tecknade serier; undervisning;

    Sammanfattning : Comics in teaching – advantages and disadvantages and how comics can be used in teaching The aim of this study was to find out through a questionnaire survey how and why teachers in the locality choose to use comic strips in their teaching, or why they choose not to use comics. Another aim was to investigate how comics can be used in teaching pupils in grades 1–3 by testing this as a teaching point. LÄS MER

  4. 4. "När en del av mig är borta" : Upplevelser av att leva med kvinnlig könsstympning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Väst/Avdelningen för omvårdnad - grundnivå

    Författare :Frida Sandström; Jéssica Cândida de Albuquerque Johansson; [2018]
    Nyckelord :Female genital mutilation; healthcare; migration; nursing care; women’s experiences;

    Sammanfattning : Background: More than 200 million females worldwide live with some form of female genital mutilation [FGM]. While reinforcing social and cultural values for those, to whom the practice is normative, FGM also envelops psychological as well as physical lifelong consequences. LÄS MER

  5. 5. Branding of knowledge intensive business services

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jessica Follin; Fanny Sandström; [2013]
    Nyckelord :Knowledge Intensive Business Services; Brand meaning; Brand creation; Brand function; Buying process ; Business and Economics;

    Sammanfattning : Aim The aim of the thesis is to explore the meaning of the brand within the Knowledge Intensive Business Service (KIBS) sector, through the brand’s construction and management, in order to contribute with insights into the interaction between branding theories and the sector. Theoretical perspective Theories collected and reviewed are focused on three main fields (I) characteristics of the KIBS sec‐ tor (II) traditional (B2B) and more sector specific branding theories (III) theories from the strategic management field to further the understanding of branding within the KIBS sector. LÄS MER