Sökning: "Jing-jing Lin"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Jing-jing Lin.

  1. 1. Varumärken i ideella organisationer : Varumärkeshantering i ideella organisationer i Sverige

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Jing-Jing Lin; Rebecka Liu; [2010]
    Nyckelord :Brands; marketing; brand equity; brand management in non-profit organizations.; Varumärken; marknadsföring; varumärkeskapital; varumärkeshantering i ideella organisationer.;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att analysera varumärkeshanteringen i olika ideella organisationer i Sverige.  Metod: I denna uppsats har författarna använts sig av kvalitativa metoder samt utgått från en abduktiv ansats. De primära data är fem intervjuer med fem ideella organisationer i Sverige som arbetar för olika ändamål. LÄS MER

  2. 2. Resemotiv hos kinesiska turister i Sverige : En undersökning av kinesiska turisters resemotiv till Sverige

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Jing-Jing Lin; Rebecka Liu; Sajma Mehic; [2010]
    Nyckelord :Tourism; China; travel decisions; motivations; customer segments; image; Turism; Kina; resebeslut; motivationer; kundsegment; image;

    Sammanfattning : Platser utvecklas, nya destinationer upptäcks ständigt. Människor finner varje år nya resmål att besöka av olika orsaker. Turismen är en viktig inkomstkälla för många länder och under 2008 fanns det 922 miljoner internationella turister. Turismen är den största och snabbast växande ekonomiska sektorn i världen. LÄS MER