Sökning: "Joachim Douglas"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Joachim Douglas.

  1. 1. Riskjusterad överavkastning på den svenska aktiemarknaden,en studie om periodiseringsanomalin

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Douglas Lindahl; Joachim Carlsson; [2010]
    Nyckelord :Riskjusterad överavkastning; Fundamental analys; Jensens Alfa; Periodiseringsanomalin;

    Sammanfattning : I denna studie undersöks huruvida man som investerare kan erhålla riskjusterad överavkastning på den svenska aktiemarknaden genom att utnyttja ett mått som baseras på graden av periodiseringars storlek. Detta då tidigare forskning visar på att marknaden ofta feltolkar periodiseringars inverkan på bolags resultatrapport, vilket i sin tur leder till att investerare felvärderar bolagen. LÄS MER

  2. 2. Att växa med knappa resurser - en fallstudie av Mobergs

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Joachim Douglas; Adam Westgren; Michael Treschow; [2008]
    Nyckelord :strategisk passform; trade-offs; strategisk identitet; vision; dominant logik; strategiska allianser; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att beskriva och analysera hur mindre företag kan utveckla sin verksamhet trots knappa resurser. Vidare syftar uppsatsen till att skapa en generell utvärderingsmall som företag liknande fallföretaget kan använda sig av vid en verksamhetsanalys. LÄS MER

  3. 3. What´s the Story? Storytelling: Hur skapar man en berättelse för att stärka ett varumärke?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Joachim Douglas; Louise Palmstierna; Johan Holm; [2007]
    Nyckelord :Storytelling; varumärke; branding; berättelser; emotionell marknadsföring; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Tiden då en bra produkt sålde sig själv är över. Forskare är överens om att det ökade utbudet av produkter i dagens samhälle har medfört att företagens utmaning numera ligger i att differentiera likartade produkter genom att förvandla dessa till ett koncept eller en livsstil. LÄS MER