Sökning: "Johan Axelsson"

Visar resultat 1 - 5 av 48 uppsatser innehållade orden Johan Axelsson.

  1. 1. Framtidens investeringar Presterar fondrobotar bättre än konventionella fonder och marknadsindex?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Albin Axelsson; Johan Andersson; [2024-03-06]
    Nyckelord :Robo-advisor; returns; risk level; conventional funds; market index; financial metrics.;

    Sammanfattning : The introduction of the study begins by describing robo-advisors and their progression in the market, where several investors are starting to utilize robo-advisors. The rapid development of robo-advisors challenges traditional investment alternatives, thereby adding an additional dimension of choices for investors. LÄS MER

  2. 2. ”What’s all the fuzz about?” : En analys av den komiska gestaltningen i Hot Fuzz

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :David Alkhed; Johan Axelsson; [2024]
    Nyckelord :Manus; komedi; klippning; filmfoto; Hot Fuzz; Edgar Wright;

    Sammanfattning : Denna uppsats analyserar visuell komedi i Edgar Wrights actionkomedi Hot Fuzz (2007) och hur de tekniska komponenterna: filmfotografi och klippning används för att gestalta detta tillsammans med manuset. För att analysera detta görs ett urval på tre scener per analysdel som utgår från en av de komponenter som uppsatsen använder sig av genom en multimodal metod. LÄS MER

  3. 3. Can you trust the process? A study about the relationship between governance structures and management control in Swedish municipalities

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Victor Hedman; Madeleine Axelsson; [2022]
    Nyckelord :Governance in public sector; New public management; Post-new public management; Management Control in public sector; Management control as packages.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: Can you trust the process? A study about the relationship between management control and governance structures in Swedish municipalities Seminar date: 1st of June, 2022. Course: BUSN79, Degree project in Accounting and Finance, Master level, 15 ECTS Authors: Madeleine Axelsson and Victor Hedman Supervisor: Johan Dergård Keywords: Governance in public sector, New public management, Post-new public management, Management Control in public sector, Management control as packages. LÄS MER

  4. 4. Sverige: Ett avskräckande exempel? : Hur förändringar av krigets karaktär påerkar svensk militär avskräckning

    Master-uppsats, Försvarshögskolan

    Författare :Johan Edberg; [2021]
    Nyckelord :Sverige; Försvarsmakten; försvarsbeslut; militära avskräckningsstrategier; förändringar av krigets karaktär.;

    Sammanfattning : Hur har Sveriges militära avskräckningsstrategi anpassats som ett resultat av de förändringar av krigets karaktär som ägt rum de senaste fyra decennierna? Krig utkämpas inte längre enbart i de traditionella militära domänerna, utan omfattar numer aktörers alla tillgängliga maktmedel. För att vara effektiv måste således en aktörs militära avskräckningsstrategi kunna möta hot även i dessa nya domäner. LÄS MER

  5. 5. Hur reagerar unga vuxna på individanpassad marknadsföring via sociala medier? Fokus Instagram Vilka rekommendationer kan företag erhålla?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johan Magnusson; Julia Lundin; Julia Svärd Axelsson; [2020]
    Nyckelord :Sociala medier; marknadsföring; personlig integritet; individanpassad marknadsföring; unga vuxna reaktioner. Social media; marketing; personal integrity; individualized marketing; young adults reactions.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Hur reagerar unga vuxna på individanpassad marknadsföring via sociala medier? Fokus Instagram. Vilka rekommendationer kan företag erhålla? Seminariedatum: 16:onde januari 2020 Kurs: Kandidatuppsats marknadsföring FEKH29 Författare: Julia Svärd Axelsson, Johan Magnusson och Julia Lundin Handledare: Nikos Macheridis Nyckelord: Sociala medier, marknadsföring, personlig integritet, individanpassad marknadsföring, unga vuxna & reaktioner. LÄS MER