Sökning: "Johan Ling"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Johan Ling.
1. Automatiserad projektering av gång- och cykelbro- med parameterstyrd dimensionering via Grasshopper
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknikSammanfattning : En projekteringsprocess av en konstruktion kan ofta delas in i två delar, dimensionering ochprojektering. Dimensioneringen utförs enligt för konstruktionen gällande normkrav ochprojekteringen följer sina egna normer samt den dimensionering som är utförd. LÄS MER
2. Från månskensrinkar till SHL : Professionalisering och kommersialisering i Svenska Ishockeyförbundets tryckalster 1956-2016
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)Sammanfattning : .... LÄS MER
3. En modell för differentierad lagerstyrning
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för Industriell utveckling, IT och SamhällsbyggnadSammanfattning : Differentierad lagerstyrning är endast ett av många verktyg i lagerverksamheten som används för att styra olika flöden i ett lager. Dessa flöden handlar framförallt om ruttplanering och problemen med tilldelning av lagerplatser för effektivare lagerhantering. LÄS MER
4. Skrota kriterier i idéutvärderingsprocesser? : En studie i hur vanliga användare och experter ut-värderar teknikintensiva idéer.
Magister-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och ITSammanfattning : Mellan 40- 90 % av alla produktlanseringar som görs världen över misslyckas (Gourville 2006) Insikten om att så är fallet kan ge många företag huvudbry inför deras egna nya produktlanse-ringar, även om den interna organisationen - eller åtminstone de med ledande befattningar - är övertygade om att de har en säker vinnare på gång. I uppsatsen som är uppbyggd kring fem teknikintensiva idéer, studeras vilka urvalskriterier olika användare och experter utgår ifrån när de bedömer idéerna. LÄS MER
5. Brand equity och dess överförbarhet på svensk idrottsverksamhet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Hur överförbar är teorin kring Brand Equity från företagsvärlden till idrottsföreningars varumärkesbyggande? Syftet med denna studie är att utreda huruvida teorin kring begreppet brand equity är applicerbar även på idrottsföreningars varumärkesbyggande. Vi har valt att ha ett abduktivt synsätt i vår studie och vårt empiriska material är baserat på kvalitativa semistrukturerade intervjuer med marknadsansvariga från två svenska fotbollsklubbar. LÄS MER