Sökning: "Johan Norberg"
Visar resultat 1 - 5 av 28 uppsatser innehållade orden Johan Norberg.
1. Debatten om klimatförändringar : En studie om hur ämnet gestaltades i svenska åsiktstexter
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)Sammanfattning : Allmänintresset för klimatfrågor har ökat de senaste åren och stödet för att sätta in samhällsåtgärder för att minska klimatförändringen är högt. I Naturvårdsverkets mätning (2021) svarade 86 procent att ämnet är mycket eller ganska viktigt, och 95 procent svarade att de tror att Sverige kommer att påverkas av klimatförändringen. LÄS MER
2. Trädgårdsmästarens trädinventering : en metodstudie för att bedöma värden, risk och mångfald
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvårdSammanfattning : This thesis’ focus is on the gardeners methods of how to work with trees, with a broad focus on biological diversity, risk and cultural-historical values. It tries to find the answer to what the gardeners professional knowledge must be and if there is any standards or models that can be of use for the gardener. LÄS MER
3. Surface haziness in chalcogenide glass
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för materialvetenskapSammanfattning : .... LÄS MER
4. The new normal might be too formal - A study on the effects of remote work on knowledge sharing in social interactions
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledningSammanfattning : This study aims to investigate the effects of extensive remote work on knowledge sharing in social interactions. The drastically changed working environments in the wake of the Covid-19 pandemic have raised questions about the effects of remote work, a trend emerging already before the pandemic, considering the absence of physical, social interactions. LÄS MER
5. Standardisering eller anpassning? : En fallstudie om hur ett multinationellt företag tar hänsyn till nationella kulturskillnader i sin försäljningsprocess
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : I denna fallstudie undersöks hur ett multinationellt företag kan anpassa eller standardisera sina försäljningsstrategier utifrån nationell kultur på den tyska, amerikanska och kinesiska marknaden. Teorier av Hofstede et al. (2010) och Gesteland (2012) gällande nationell kultur används för att illustrera kulturella skillnader. LÄS MER