Sökning: "Johanna Rhodin"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Johanna Rhodin.

  1. 1. Shaping The Workforce For Tomorrow - Today

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johanna Madeleine Rhodin; Eleonora Sjöblom; [2021]
    Nyckelord :Skills gap; skills shortage; hard skills; soft skills; reskilling; building resilience; competitive advantage; Social Sciences; Business and Economics;

    Sammanfattning : The labor market for IT-oriented professions, especially software engineers, is characterized by extensive skills gaps due to fast-evolving technology. The purpose of this thesis is to shed light on the work toward closing the skills gap in IT-oriented professions, especially for software engineers, by providing suggestions on how the workforce can be prepared with the skills needed for tomorrow - already today. LÄS MER

  2. 2. Fenomenet medarbetarupplevelse

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Pedagogik

    Författare :Eleonora Sjöblom; Johanna Madeleine Rhodin; [2020]
    Nyckelord :Medarbetarupplevelse; generation; employer branding; exitsamtal; ledarskap och organisationskultur; employee satisfaction; employee experience; Social Sciences;

    Sammanfattning : Medarbetarupplevelse (employee satisfaction or employee experience) is an organizational phenomenon that has become an ascending work-process within the HR-profession. Through five interviews with various HR-practitioners, we managed to answer this essay’s three framing questions: 1) How can medarbetarupplevelse be defined? 2) Which essential and mutual factors can we identify in the interviews? 3) How does the HR-function work with medarbetarupplevelse? We have used a phenomenological approach during the conduct of the study, where we mainly worked in the consense of Giorgi’s phenomenological analysis method. LÄS MER

  3. 3. Spåren av de tidiga åren : En studie om relationen mellan varumärkesidentitet och företags historia

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Sandra Hjortmar; Johanna Rhodin; [2017]
    Nyckelord :Brands; Identity; History; Change; Storytelling; Loyalty; Varumärken; Identitet; Historia; Förändring; Storytelling; Lojalitet;

    Sammanfattning : Syfte: Vårt syfte är att analysera och klargöra hur företags bakgrund och historia relateras till varumärkens identitet.   Forskningsfrågor: 1. Vilket inflytande kan företags grundare eller andra ledare personer ha för varumärkets identitet? 2. LÄS MER