Sökning: "Johanna Rosenberg"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Johanna Rosenberg.
1. Kvalitativ utvärdering av steg V i Swe-LARSP : Barns produktion av bisatser i åldrarna 3;0-3;6 år
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/LogopediSammanfattning : Bakgrund Language Assessment, Remediation and Screening Procedure, LARSP, är ett kliniskt verktyg för att genom spontantalsanalys bedöma barns expressiva grammatiska förmåga. Materialet är i grunden utvecklat för en engelsktalande population men 2016 gjorde Rosenberg och Mellenius en första svensk anpassning. LÄS MER
2. Individanpassad marknadsföring i online-modebranschen - en balansakt mellan lojalitet, integritet och relationsbyggande
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Syftet med uppsatsen är att utforska konsumentens uppfattning av online-modeföretags individanpassade marknadsföring. Konsumentens uppfattning syftar till att ge perspektiv på utformningen av den individanpassade marknadsföringen samt hur den skall förhållas i en balansakt mellan lojalitet, integritet och relationsbyggande. LÄS MER
3. "I chuckled. Rolig pun där" - A grammatical investigation of Swedish-English code-switching in two web discussion forums
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/EngelskaSammanfattning : This study examined grammatical features of written Swedish-English code-swtching found in two Swedish web discussion forums. More specifically, this study sought to show that the so-called insertion patter, as defined by Muysken (2000), is the the predominant patter of code-switching found in these two forums. LÄS MER
4. "Last month, it was a snowstorm" - A Study of the Use of 'It' as a Dummy Subject by Swedish L2 Learners of English
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/EngelskaSammanfattning : This study investigates whether Swedish students, at two different levels of study, are able to distinguish between ‘it’ and ‘there’ when using the two as dummy subjects. This particular feature was chosen since previous research (e.g. LÄS MER
5. Existe-t-il des corrélations entre les stades de développement morphosyntaxique et les niveaux proposés du Cadre européen commun de référence ? Une étude de productions écrites par des apprenants suédophones de français L2
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/FranskaSammanfattning : The Common European Framework of reference for languages (CEFR) has, since its publication in 2001, become a key document with respect to the organisation of language teaching and testing in Europe. The six reference levels (A1, A2, B1, B2, C1 and C2) have become widely accepted as the European standard for grading an individual's language proficiency. LÄS MER