Sökning: "Jonathan Clinton"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Jonathan Clinton.

  1. 1. Från diplomati till Trumplomati: En idéanalys av USA:s utrikespolitiska hållning till Kina över tre administrationer

    L2-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Noah Bohm; Jonathan Sidenros; [2020]
    Nyckelord :amerikansk utrikespolitik; USA; Kina; Bill Clinton; Barack Obama; Donald Trump; neorealism; neoliberalism; Good Governance; Social Sciences;

    Sammanfattning : Kinas ekonomiska tillväxt och militära expansion de senaste tre decennierna har enligt många förändrat maktbalansen i det världspolitiska systemet. Kunskapen om hur liberala aktörer, däribland USA, förhåller sig till detta förändrade politiska och ekonomiska landskap är därför av stor betydelse i studier om internationella relationer. LÄS MER

  2. 2. Using Membership Categorisation Analysis to Study Identity Creation in the Digital game Dota2

    Magister-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för kultur och lärande

    Författare :Jonathan Clinton; [2014]
    Nyckelord :Membership Categorisation Analysis; MCA; Dota2; Digital games; gaming; identity; identification;

    Sammanfattning : One aspect of the internet that has been discussed in relation to identity creation is whether we can transcend our physical selves when we enter an online environment, thus potentially creating the internet as a space where we could leave our bodies when performing our identity. The purpose of this master thesis is to investigate the accomplishment of membership categorization within the domain of online gaming and through it identity in an online gaming environment. LÄS MER

  3. 3. Fem vuxnas perspektiv på filosofiska samtal i skolan

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kultur och lärande

    Författare :Jonathan Clinton; [2013]
    Nyckelord :P4C; PWC; Philosophy with children; Philosophy in the classroom;

    Sammanfattning : Previous research on philosophy for children in schools has almost exclusively focused on how it is perceived by students. The aim of this study is to focus on how it is perceived by five teachers and other adults involved in implementing philosophy for children in schools, in total four teachers participated and one adult who worked with implementing took part in the study. LÄS MER