Sökning: "Josefin Fröberg"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Josefin Fröberg.

  1. 1. Kommunikation i medborgarnas tjänst : En kvalitativ studie om hur kommunikationschefer i offentliga verksamheter upplever den interna legitimiteten och det externa samhällsansvaret

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Josefin Fröberg; Charlotta Maxén; [2016]
    Nyckelord :kommunikationschef; kommunikationsavdelning; kommunikation; legitimitet; samhällsansvar; offentliga verksamheter; digitalisering;

    Sammanfattning : Problemformulering och syfte: Syftet med studien är att undersöka hur kommunikationschefer i offentliga verksamheter ser på yrkesrollen kopplat till intern legitimitet och externt samhällsansvar. Givet de utmaningar för yrkesrollen som externt fokus och digitaliseringen skapar avser vi vidare att undersöka huruvida kommunikationscheferna upplever att det finns en konvergerande tendens mellan den interna legitimiteten och det externa samhällsansvaret. LÄS MER

  2. 2. A study of language development among children with hearing disabilities in pre-school

    Master-uppsats, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Linn Fröberg; Josefin Ravn-Holm; [2013]
    Nyckelord :Fo¨rha°llningsa¨tt; ho¨rselskadade barn; kommunikation; spra°kutveckling;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att få en förståelse för hur pedagoger arbetar med hörselskadade barns språkutveckling och att synliggöra pedagogernas tankar kring ämnet. En intressant aspekt är att se hur de arbetar och förhåller sig för att alla barn ska utvecklas i språket, både enskilt och i grupp. LÄS MER

  3. 3. Butiksatmosfären och kundens uppfattning

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Josefin Berggren; Malin Fröberg; [2008]
    Nyckelord :butikskommunikation;

    Sammanfattning : Konkurrensen om kunderna blir allt hårdare och numera konsumerar vi inte bara det som är nödvändigt utan även ur ett nöjesperspektiv, shopping har blivit en fritidsysselsättning och ett sätt att umgås för många. När det gäller nöjesshopping så blir själva upplevelsen och intrycken i butiken en avgörande faktor för om kunden väljer att handla i butiken, butikskommunikationen är där med ett viktigt konkurrensmedel vid kampen om kunderna. LÄS MER