Sökning: "Josefine Henriksson"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden Josefine Henriksson.
1. Flerspråkiga barns språkutveckling i svenska : En kvalitativ studie om förskollärares arbetssätt med flerspråkiga barns utveckling i svenska språket
M1-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)Sammanfattning : Studiens syfte är att bidra med kunskap om förskollärares uppfattningar angåendeflerspråkiga barns språkutveckling i svenska, samt vilka metoder förskollärareanvänder i ett språkfrämjande syfte. Utmaningar i arbetet med flerspråkiga barnsspråkutveckling har även undersökts i syfte att skapa en nyanserad bild hur dessa kanhanteras. LÄS MER
2. Human-Machine Interaction within Teleoperation of Autonomous Vehicles : Designing Remote Operation from A User Experience Perspective
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : The automotive industry has seen an uprise in autonomous vehicles that will change the operators’ work environment. Volvo Autonomous Solutions aims to create a seamless user experience with environmentally and socially sustainable solutions. LÄS MER
3. Gröna ramverk och deras roll i främjandet av grön finansiering : En studie av kriteriernas effekter och betydelse
Kandidat-uppsats, KTH/Fastighetsföretagande och finansiella systemSammanfattning : För att nå Parisavtalet 2050 är det viktigt att öka miljömedvetenheten och minska klimatavtrycket. Fastighetsbranschen bidrar till en betydande del av Sveriges totala utsläpp, närmare 21 procent. LÄS MER
4. Hur kan kunskap inom hållbarhet återföras mellan megaprojekt för att inte uppfinna hjulet på nytt?
Master-uppsats, Linköpings universitet/Industriell miljöteknikSammanfattning : .... LÄS MER
5. Managing brand equity during an ongoing pandemic : A qualitative study in the tourism- and hospitality industry during covid-19
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : The aim for this study was to explore how small and medium enterprises (SMEs) in the Swedish tourism and hospitality industry have managed their brand during the covid-19- pandemic. To fulfill the aim the following research questions were asked; “How have SMEs in the tourism- and hospitality industry managed their brand equity during the covid-19 pandemic?” and “How have SMEs in the tourism- and hospitality industry worked with branding in social media to cope with the pandemic?”. LÄS MER