Sökning: "Josefine Sjödin"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Josefine Sjödin.

  1. 1. Möjligheter och hinder för att skörda  uppspolade alger och sjögräs på  Gotland

    Kandidat-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknik

    Författare :Kristina Reichelova; Josefine Sjödin; [2022]
    Nyckelord :Beach wrack; Beach cast; Beach wrack harvesting; Obstacles; Gotland; Släke; Släkeskörd; Hinder; Gotland;

    Sammanfattning : En av de största utmaningarna för Östersjöregionen gäller bekämpningen av övergödning orsakad av människors utsläpp av näringsämnen till havet. Övergödningen har flera allvarliga konsekvenser för miljön, inte minst enorma algblomningar samt stora mängder alger och tång som så småningom spolas upp längs Östersjöns stränder och börjar förmultna. LÄS MER

  2. 2. Is frozen the new fresh? : An observational study of low-involvement product choices.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Josefine Furbeck; Sofia Sjödin; [2017]
    Nyckelord :Sustainable consumption; consumer behavior; food waste; brand loyalty; consumer decision-making processes; habitual buying; variety-seeking behavior; low-involvement products; observational study;

    Sammanfattning : The world today faces many challenges in terms of sustainability and how the world will be able to continue to meet demands of future generations. Sustainability aspects are considered by customers and organizations to a greater extent today than ever before. LÄS MER

  3. 3. "Varför ska man bli ihoptutad med någon man inte vill leka med?" : En studie av förskolepedagogers syn på könssegregering, möjligheter och begränsningar gällande barns lek.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskap

    Författare :Josefine Sjödin; [2014]
    Nyckelord :genuspedagogik; genusmedvetenhet; könsintegrering; förskola; pedagoger.;

    Sammanfattning : Studiens syfte var att synliggöra vilka faktorer som enligt pedagogerna bidrog till att barn generellt sett, ju äldre de blir, leker alltmer könssegregerat, vilket också var den första forskningsfrågan. Den andra forskningsfrågan var vid vilken ålder pedagogerna menade att könssegregeringen började synas. LÄS MER