Sökning: "Julia Selling"

Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden Julia Selling.

  1. 1. Att vara äkta eller sälja sig för pengar : Föreställningar om artisters autenticitet i samband med reklamsamarbeten med externa varumärken

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Lina Kerrouchi; Julia Jakobsson; [2024]
    Nyckelord :Authenticity; artists; music; influencer; influencer marketing; advertising; celebrity endorsement; qualitative interviews; focus groups; Autenticitet; artist; musik; influencer; influencer marketing; marknadsföring; kändissamarbeten; kvalitativa intervjuer; fokusgrupper;

    Sammanfattning : For decades authenticity has been of great interest in media and communication research. With this study, we aim to contribute to the research with a new perspective where authenticity is examined in artists who use influencer marketing on social media. LÄS MER

  2. 2. Inside the Future of Shopping Malls - Logistics Approaches for Enhancing the Collection Efficiency of Online Retail Orders from Shopping Malls by Delivery Agents

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Julia Krajka; Kaisa Nordlund; [2023-07-03]
    Nyckelord :Urban Logistics; Retail; Shopping Malls; Gig Economy; Last Mile Delivery; E-commerce; Automation; Micro-hubs; Parcel Lockers; Consumption Behavior; Stakeholder Management;

    Sammanfattning : Background: The rise of e-commerce has revolutionized the retail industry, with consumers now able to purchase goods online and receive their orders promptly at their doorstep. The COVID-19 pandemic has accelerated this trend, leading to traditional retailers reimagining their strategies and embracing omnichannel approaches to meet the growing demand for fast deliveries. LÄS MER

  3. 3. Platsmarknadsföring på lokal nivå : En fallstudie av kommunerna i Värmland

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Julia Stadler; [2023]
    Nyckelord :place marketing; strategies; cooperation; unique selling points; USP; platsmarknadsföring; strategier; samverkan; unika konkurrensfördelar; USP;

    Sammanfattning : Konkurrensen mellan platser blir allt hårdare, därigenom har platsmarknadsföring fått en central roll. Det finns många strategier för platsmarknadsföring, denna studie antar ett kritiskt förhållningssätt till strategiers universella tillämplighet och argumenterar för att strategier måste anpassas till lokala förhållanden och en samhällskontext. LÄS MER

  4. 4. Vätgasens möjligheter inom lantbruket

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Energy and Technology

    Författare :Simon Berggren; Elin Kragge; Julia Larsson; Saga Liljeroth; Caroline Löchting Thunberg; Simon Norle; Terése Nyström; Marcus Ullén; [2022]
    Nyckelord :energilagring; självförsörjande; vätgastraktor; solceller; vätgasproduktion;

    Sammanfattning : The aim of this report is to dimension a system consisting of solar panels, hydrogen production and hydrogen storage in order to make a small farm self-sufficient for all its energy needs in two different scenarios. In scenario 1, the total energy use consists of the electricity consumption on the farm and one hydrogen-electric hybrid tractor in operation. LÄS MER

  5. 5. Clothes Make the (Wo)man: A Qualitative Study on the Construction and Expression of a Green Identity through Second-Hand Clothing

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Julia Deutschen; Gloria Moll; [2021]
    Nyckelord :Identity Construction; Green Identity; Sustainability; Second-Hand Clothing; Sustainable Fashion Alternatives; Business and Economics;

    Sammanfattning : Thesis Purpose: This study aims to deepen the understanding of green identity construction and expression among female Gen Z consumers in relation to second-hand clothing. Theoretical Perspective: By applying a sociological and a consumer perspective, identity construction and sustainability act as two research domains in which this study is positioned. LÄS MER