Sökning: "Julia Svalling"

Hittade 1 uppsats innehållade orden Julia Svalling.

  1. 1. Alla för destinationen, destinationen för alla : En kvalitativ studie om ledarskap och samverkan mot ett enhetligt platsvarumärke

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Petra Arvidsson; Evelina Sjöberg; Julia Svalling; [2017]
    Nyckelord :Place brand; place branding; leadership and controlling; cooperation and partnership; coherent brand; Platsvarumärke; platsvarumärkesbyggande; samverkan och samarbete; ledning och styrning; enhetligt platsvarumärke;

    Sammanfattning : Syfte och forskningsfrågor:Syftet med studien är att undersöka hur platser arbetar med varumärkesbyggande i en konkurrenskraftig miljö. Med detta syfte som bakgrund formuleras följande tre forskningsfrågor med fokus på platsvarumärke: 1. Hur påverkar ledarskap och styrning ett varumärke för en plats? 2. LÄS MER