Sökning: "Kärntjänst"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade ordet Kärntjänst.

  1. 1. Stävan efter känslan : Ökad upplevelseekonomi genom interaktiva & fysiska omgivningsdimensioner i servicelanskapet

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Claire Schlichter; Malin Lind; [2020]
    Nyckelord :Servicescape; experience economy; physical environment dimensions; interactive environmental dimensions; sensory marketing; lifestyle hotels; emotional reactions; Servicelandskap; upplevelseekonomi; fysiska omgivningsdimensioner; interaktiva omgivningsdimensioner; sinnesmarknadsföring; livsstilshotell; emotionella reaktioner;

    Sammanfattning : Vikten av de fysiska och interaktiva omgivningsdimensionerna i servicelandskapet på livsstilshotell har omvärderats. Bakgrunden till detta beror på det pågående skifte som fortgått under en längre tid av den varudominanta logiken till den servicedominanta logiken. LÄS MER

  2. 2. En kvalitetsförbättring på spåren

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Karin Ingvarsson; Mikael Lidgard; [2017]
    Nyckelord :Kärntjänst; tilläggstjänst; tjänstekvalitet; tjänsteerbjudande; bemyndigande.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Vad: Kandidatuppsats VT 2017. Lunds universitet. Campus Helsingborg, Institutionen för Service Management. Titel: En kvalitetsförbättring på spåren - Om tjänstekvalitet ombord på fjärrtåg i Sverige. LÄS MER

  3. 3. En avreglerad monopolmarknad – Vilka utmaningar möter nyetablerade aktörer på en marknad med homogena tjänster?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Malin Josefsson; Sihan Ye; Hanna Lindell; [2015]
    Nyckelord :Avreglering; Fordonsbesiktning; Konkurrensfördelar; Branschanalys; Konkurrensstrategier; Konsolideringskurvan; Business and Economics;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att undersöka vilka utmaningar som finns för nyetablerade aktörer att skapa konkurrensfördelar på en tidigare monopolistisk marknad. Den svenska marknaden för fordonsbesiktning avreglerades år 2010 och karaktäriseras av en homogen kärntjänst med begränsningar till horisontell och vertikal differentiering. LÄS MER

  4. 4. Upplevd kvalitet i ett tjänsteerbjudande inom bilservicebranschen : En kvalitativ studie som förklarar vilka kvalitetsfaktorer som är viktigast för kunderna i ett tjänsteerbjudande inom bilservicebranschen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Emma Rosendahl; Malin Andersson; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : På dagens tjänstemarknad råder hård konkurrens. Inom bilservicebranschen har fokus tidigare endast varit på bilen men har nu skiftat till ett mer kundinriktat fokus. Bilservicebranschen har svårt att leverera vad som utlovas och flera oberoende tester visar på fusk under bilservicen, kunderna får därmed inte vad de betalar för. LÄS MER

  5. 5. Kundvärden i förändring? : En studie av mobiloperatörer.

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Veronica Fagerstedt; Karolin Granat; Oskar Kyring; [2011]
    Nyckelord :Kundvärde; kvalitet; telekombranschen; mobiloperatörer; homogen kärntjänst; relationer; lojalitet; varumärke.;

    Sammanfattning : The objective of this study has been to examine which significant values are of importance in the telecom sector today, and in a continuing perspective yet to be. To ensure the factors of relevance in the study, we have identified three purposes:  - Our first purpose is to clarify the eminent values in the competitive market of the mobile phone operators today, and the reason for its importance. LÄS MER