Sökning: "Kärntjänst"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade ordet Kärntjänst.
1. Stävan efter känslan : Ökad upplevelseekonomi genom interaktiva & fysiska omgivningsdimensioner i servicelanskapet
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Vikten av de fysiska och interaktiva omgivningsdimensionerna i servicelandskapet på livsstilshotell har omvärderats. Bakgrunden till detta beror på det pågående skifte som fortgått under en längre tid av den varudominanta logiken till den servicedominanta logiken. LÄS MER
2. En kvalitetsförbättring på spåren
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Vad: Kandidatuppsats VT 2017. Lunds universitet. Campus Helsingborg, Institutionen för Service Management. Titel: En kvalitetsförbättring på spåren - Om tjänstekvalitet ombord på fjärrtåg i Sverige. LÄS MER
3. En avreglerad monopolmarknad – Vilka utmaningar möter nyetablerade aktörer på en marknad med homogena tjänster?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Studiens syfte är att undersöka vilka utmaningar som finns för nyetablerade aktörer att skapa konkurrensfördelar på en tidigare monopolistisk marknad. Den svenska marknaden för fordonsbesiktning avreglerades år 2010 och karaktäriseras av en homogen kärntjänst med begränsningar till horisontell och vertikal differentiering. LÄS MER
4. Upplevd kvalitet i ett tjänsteerbjudande inom bilservicebranschen : En kvalitativ studie som förklarar vilka kvalitetsfaktorer som är viktigast för kunderna i ett tjänsteerbjudande inom bilservicebranschen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : På dagens tjänstemarknad råder hård konkurrens. Inom bilservicebranschen har fokus tidigare endast varit på bilen men har nu skiftat till ett mer kundinriktat fokus. Bilservicebranschen har svårt att leverera vad som utlovas och flera oberoende tester visar på fusk under bilservicen, kunderna får därmed inte vad de betalar för. LÄS MER
5. Kundvärden i förändring? : En studie av mobiloperatörer.
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : The objective of this study has been to examine which significant values are of importance in the telecom sector today, and in a continuing perspective yet to be. To ensure the factors of relevance in the study, we have identified three purposes: - Our first purpose is to clarify the eminent values in the competitive market of the mobile phone operators today, and the reason for its importance. LÄS MER