Sökning: "Karin Åhman"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Karin Åhman.

  1. 1. Naturen som katalysator : en studie av yrkesverksammas perspektiv på naturens roll vid rehabilitering

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of People and Society

    Författare :Karin Åhman; [2018]
    Nyckelord :naturintervention; stressrelaterad psykisk ohälsa; rehabilitering; utemiljö; trädgård;

    Sammanfattning : In rehabilitation of stress-related mental illness where nature is used as support, this study examines how professionals engaged in nature interventions describe the activities and what dimensions they perceive as essential for nature interventions to be active. Three people working in Sweden in nature-assisted rehabilition organisations are interviewed about their experiences. LÄS MER

  2. 2. Arbetsrelaterad fysisk ohälsa hos ambulanspersonal kan leda till konsekvenser för patientens vårdmiljö

    Magister-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Karl Gustaf Jacobsson; Karin Åhman; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. "Jag ska gå tre år och då måste det va nåt jag trivs med!"

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Gabi Oesterling; Karin Åhman; [2013]
    Nyckelord :Intresseutveckling; Självbild; Begränsning; Kompromiss; Karriärhanterngsförmåga;

    Sammanfattning : Barn- och fritidsprogrammet är ett yrkesinriktat gymnasieprogram med mycket låg etableringsgrad på arbetsmarknaden. Syftet med vårt arbete är att analysera elevers val till programmet och vilka tankar de bär på när det gäller möjligheterna att få arbete. LÄS MER

  4. 4. Samspel med glimten i ögat : Pedagogiska tankar kring kontaktskapande med äldre barn vid inskolning/överinskolning i förskolan

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen för Pedagogik

    Författare :Karin Lysjö Carlström; Cecilia Åhman; [2011]
    Nyckelord :anknytning; förskola; inskolning; kontaktskapande; överinskolning;

    Sammanfattning : BakgrundDenna studie behandlar pedagogers sätt att bemöta och skapa kontakt med barn, äldre än tre år, vid inskolning/överinskolning. Litteratur och forskning kring äldre barns start i förskolan är väldigt sparsamt förekommande vilket ökade vårt intresse allt eftersom mer information hittades. LÄS MER