Sökning: "Katarina Pettersson"

Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade orden Katarina Pettersson.

  1. 1. Den historiska romanen - underhållning eller medium för kvinnokamp? : – Genuskontrakt och nutidsanalogier i Räkna hjärtslag och Döda kvinnor förlåter inte

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Linnéa Thorén; [2024]
    Nyckelord :Historisk roman; Katarina Wennstam; Katarina Widholm; genus; genuskontrakt; nutidsanalogi; historiebruk.;

    Sammanfattning : De romaner som ligger till grund för analys i denna uppsats är Katarina Widholms Räkna hjärtslag (2021) och Katarina Wennstams Döda kvinnor förlåter inte (2023). Syftet med undersökningen är att se hur Widholm och Wennstam gestaltar genus i sina romaner, samt hur gestaltningen svarar mot en samtida problematik. LÄS MER

  2. 2. Intensivvårdssjuksköterskan och brytpunktssamtalet

    Magister-uppsats,

    Författare :Katarina Bengnér; Martin Pettersson; [2022-07-08]
    Nyckelord :Intensivvård; intensivvårdssjuksköterska; brytpunktssamtal; upplevelse;

    Sammanfattning : Bakgrund: Intensivvården behandlar de patienter som är allra sjukast och den palliativa vård som bedrivs avser vård i livets slutskede där anhöriga utgör en stor del. På grund av all tid som spenderas vid patientens sida kommer intensivvårdssjuksköterskan både patient och anhöriga nära och upplever sig vara deras advokat. LÄS MER

  3. 3. Omställning till distansarbete inom en statlig myndighet. En kvalitativ studie om hur ledare påverkas vid oförutsett distansarbete

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Katarina Kalaba; Sebastian Pettersson; [2022-02-15]
    Nyckelord :Distansarbete; ledarskap; kontroll; tillit; myndighet; organisation;

    Sammanfattning : Följande studie syftar till att undersöka hur chefer inom en statlig myndighet leder och utövar tillsyn när arbetet utförs på distans. Studien ämnar även bidra till en bredare förståelse genom att undersöka hur chefers möjlighet till arbetsledning och upplevda kontroll över arbetsprocessen påverkas vid implementering av distansarbetet. LÄS MER

  4. 4. En förbisedd men samordnande aktör : En kvalitativ studie om hur individer i en HR-funktion upplever sin roll vid arbetsanpassning

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Amanda Wikström; Katarina Pettersson; [2022]
    Nyckelord :work ability; HR role; return to work; work adaption; work adjustment; rehabilitation; modified work; Arbetsanpassning; HR; HR:s roll; arbetsförmåga; arbetsgivarens arbetsanpassningsansvar; arbetsgivarens rehabiliteringsansvar;

    Sammanfattning : En stor del av den arbetsföra befolkningen drabbas någon gång under sitt arbetsliv av hälsobesvär. För att möjliggöra ett hållbart arbetsliv finns det lagstadgade krav på arbetsgivaren att genomföra arbetsanpassningar, för att motverka hälsobesvär och för att sjukskrivna medarbetare ska kunna återgå i arbetet. LÄS MER

  5. 5. Att skapa goda kundupplevelser och nöjda kunder : En kvalitativ studie om värdeskapande och kundtillfredsställelse ur både organisationers och konsumenters perspektiv.

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kvalitets- och maskinteknik; Mittuniversitetet/Avdelningen för kvalitetsteknik, maskinteknik och matematik

    Författare :Malin Sving; Katarina Pettersson; [2021]
    Nyckelord :Customer focus; customer orientation; customer experience; customer needs; customer expectations; customer satisfaction; successful business; successful organizations; Kundfokus; kundorientering; kundupplevelse; kundbehov; kundförväntningar; kundtillfredsställelse; framgångsrika företag; framgångsrika organisationer;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar: Syftet med denna studie är att bidra till ökad kunskap inom kundorientering genom att undersöka hur nöjda kunder skapas både utifrån organisationers och konsumenters perspektiv för att på så vis få en djupare förståelse av goda kundupplevelser.  ● Hur skapar framgångsrika organisationer nöjda kunder?  ● Vad innebär goda kundupplevelser för konsumenter?   Metod: Kvalitativa intervjustudier. LÄS MER