Sökning: "Kellers Modell"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden Kellers Modell.

  1. 1. All publicitet är bra publicitet, eller?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Frida Rödin; Anna Assarsson; [2023]
    Nyckelord :Brand communication; provocative marketing; attitudes; behaviours; brand equity; brand relationship; consumers; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att bidra till en bredare bild av varumärkeskommunikation med fokus på sambandet mellan provokativ marknadsföring samt attityder och beteenden. Frågeställningarna är utformade för att undersöka potentiella konsumenters upplevelser av provokativ marknadsföring och hur de talar om det i förhållande till varumärket. LÄS MER

  2. 2. Det sanna priset för #samarbete : Varumärkesimageinverkan vid influencer marketing av kontroversiella produkter

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Emma Sjöberg; Elin Rubin; [2020]
    Nyckelord :varumärke; varumärkesimage; influencer marketing; kontroversiella produkter; kundbaserat varumärkeskapital;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att ge ökad förståelse för hur influencer marketing av kontroversiella produkter inverkar på influencers och företags varumärkesimage. Syftet har uppnåtts genom besvarandet av forskningsfrågor rörande sociala medie-användares uppfattning av influencers personliga varumärke, företags varumärke samt eventuella skillnader mellan uppfattningarna. LÄS MER

  3. 3. “Det finns inte en silver bullet” : En kvalitativ fallstudie om ett statligt bolags deltagande i sociala medier när förtroendet har raserats

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jenny Pettersson; Lisa Hansson; [2018]
    Nyckelord :Trust; brand loyalty; social media; strategy; trust crisis; communication; Förtroende; varumärkeslojalitet; sociala medier; strategi; förtroendekris; kommunikation;

    Sammanfattning : I det ständigt förändrade medielandskapet ökar möjligheterna för organisationer att hitta nya vägar att nå ut med sin marknadskommunikation. Detta ställer höga krav på att organisationer ska delta i medieplattformar och ha en fungerande strategi för hur plattformen ska användas. LÄS MER

  4. 4. Ett motiverande hjälpmedel för studenter : Visuella primingövningar inför läsning samt studenters upplevelse av motivation

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Pernilla Westerlund Johansson; Emma Lövgren; [2018]
    Nyckelord :interaktionsdesign; studieteknik; mnemonics; Kellers Modell; motivation; studiemotivation; inlärning; minnesteknik; prototyp; mobilapplikation;

    Sammanfattning : Studien bottnar i en insikt om att universitetsstudier samt inlärning av kurslitteratur kan vara svårt för studenter. Syftet är att undersöka vilka faktorer som är viktiga vid design av en mobilapplikation som är till för att underlätta för studenter vid inläsning av kurslitteratur. LÄS MER

  5. 5. Cash is no longer king : En studie av införandet av kontaktlös betalning i Sverige

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Victor Udd-Peterson; Amanda Lidström; [2015]
    Nyckelord :Porters fem konkurrenskrafter; Teknologiacceptansmodellen; Varumärkesutvidgning; Kontaktlös betalning; Betalsystem;

    Sammanfattning : Utvecklingen mot ett kontantlöst samhälle medför ständig utveckling av nya betaltjänster. En sådan är kontaktlös betalning vilken innebär att användaren endast behöver svepa kortet i luften över kortterminalen för att betala. ICA Banken är under maj 2015 först ut i Sverige att lansera bankkort med kontaktlös betalfunktion. LÄS MER