Sökning: "Kelly Butler"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Kelly Butler.

  1. 1. “I’d Rather Be a Boy Any Day”: Gender Roles in Carson McCullers’s The Heart is a Lonely Hunter

    Master-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Nils Alfort; [2016]
    Nyckelord :Gender; Performativity; Butler; Sexuality; Music;

    Sammanfattning : This essay explores gender roles in The Heart is a Lonely Hunter (1940) by American author Carson McCullers. Theories and texts by Judith Butler, Nancy Chodorow, Raewyn Connell, Don Zimmerman, and Candice West among others, are used to support the thesis statement that stereotypical gender norms serve to compromise the main character Mick Kelly’s identity formation and her early sexual experiences. LÄS MER

  2. 2. Tro det om du vill, men relevant är det - Hur företag inom handel använder Event Marketing

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Åsa Höglund; Kelly Butler; Viktoria Bruce; [2009]
    Nyckelord :handel; event marketing; relevans; through-the-line-marknadsföring; varumärkesambassadörer och brand management; Management of enterprises; Företagsledning; management; Market study; Marknadsanalys; Business and Economics;

    Sammanfattning : Företag inom handel är underrepresenterade i litteratur kring Event Marketing. Kommunikationsverktyget som erbjuder interaktion tilltalar dagens upplevelsesökande konsumenter. Event Marketing som verktyg är i sin tur underrepresenterat inom Brand Management. LÄS MER

  3. 3. Mode(iga) företag - Interaktiv marknadsföring på webben 2.0

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Åsa Höglund; Viktoria Bruce; Kelly Butler; [2009]
    Nyckelord :modeföretag; varumärkesbyggande; interaktiv marknadsföring på internet; co-creation; co-marketing; medproduktion och fans; Management of enterprises; Företagsledning; management; Market study; Marknadsanalys; Business and Economics;

    Sammanfattning : Dagens interaktiva medieålder har medfört att marknadsföringens regelbok skrivits om. Några modeföretag utnyttjar den interaktivitet som Internet möjliggör och som konsumenterna eftersöker då de får en allt tydligare roll i värdeskapande processer. LÄS MER