Sökning: "Klädbranschen marknadsandelar"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Klädbranschen marknadsandelar.

  1. 1. Samspelet mellan online och offline : En kvalitativ studie om fysiska klädbutiker i en tilltagande digitaliserad vardag

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Julia Aronsson; Sofia Grape; [2019]
    Nyckelord :Fysisk butik; e-handel; omnikanal; omnikanalstrategi; konkurrensfördelar; mervärde; upplevelser; värdeskapandeprocessen; relationsmarknadsföring; integrerade kanaler;

    Sammanfattning : Teknologins utveckling har lett till ett paradigmskifte i konsumenters köpprocess. Konsumenter handlar allt mer online och idag sker all tillväxt på internet. LÄS MER

  2. 2. Tjänster, ju fler desto bättre? : En kvantitativ studie om vilka tjänster inom e-handeln som påverkar konsumentens köpbeslut på internet.

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Carolina Österlund; Julia Lundström; [2016]
    Nyckelord :Företagsekonomi; marknadsföring; e-handel; tjänster; e-tjänster;

    Sammanfattning : Handeln utvecklas idag i en allt högre takt och e-handeln har etablerat sig som en stadig försäljningskanal som sakta men säkert tar marknadsandelar från fysiska “offline-marknaden”. Skor- och klädbranschen har haft en lite långsammare utveckling men även där har nu e-handeln satt fart. LÄS MER

  3. 3. Styrningens påverkan på butikschefers motivation

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :William Andersson; Andreas Gustafsson; [2014]
    Nyckelord :Management control systems; result control; action control; motivation; goal setting; feedback; responsibility; controllability principle; Ekonomistyrsystem; resultatstyrning; handlingsstyrning; motivation; målsättning; feedback; ansvar; kontrollerbarhetsprincipen;

    Sammanfattning : Bakgrund: Sedan 1990-talet har de stora klädkedjorna tagit allt större marknadsandelar, vilket i sin tur har lett till att klädbranschen blivit mer centraliserad. På grund av detta blir butikschefen, som har huvudansvaret för butiken, mer styrd i sitt arbete. LÄS MER

  4. 4. Finanskrisens effekter - En lönsamhetsanalys av tre företag inom klädbranschen

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anette Nilsson; Emil Svahn; [2010-06-14]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Klädbranschen är en konkurrensutsatt bransch med flera stora aktörer på marknaden. Konkurrensen innebär prispress och minskade marginaler och därmed måste företagen hitta nya och bättre lösningar för att nå sina uppsatta mål. LÄS MER

  5. 5. Från detaljistkooperation till börsnoterat bolag : fallet butikskedjan JC

    L3-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Ulrika Nilsson; [2002]
    Nyckelord :kooperation; detaljistkooperation; frivilligkedja; vertikal integraion; strategi; agentteori; börsnotering; JC;

    Sammanfattning : Dagens konsumtionsvarumarknad präglas av hård konkurrens, där stora och små företag agerar. För att lyckas på marknaden måste alla aktörer bedriva en strategi, som passar såväl marknadens krav som företagets egen organisationsform. Trenden idag är att stora företag blir allt större, vilket skapar marknadstäckning och skalfördelar. LÄS MER