Sökning: "Klaus Alexander"
Hittade 3 uppsatser innehållade orden Klaus Alexander.
1. Evolving Loyalty Programs- Merging Classic Loyalty with New Technology
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Thesis purpose: The purpose of this thesis is to determine how a technolo-gically enhanced shopping tool, synergizing eCRM tech-niques with personalized promotion at the point-of-sale, can increase customer loyalty by considering perceptions of current grocery retailer loyalty programs in Sweden. Methodology: An exploratory research was undertaken in the light of a qualitative method collecting primary data through focus group interviews. LÄS MER
2. What a Difference a Bank Makes
Kandidat-uppsats, IHH, EMM (Entrepreneurskap, Marknadsföring, Management)Sammanfattning : Nowadays, the service industry, especially banks, faces increasing competition. In such environment, differentiation is necessary. The general purpose of this thesis is to understand how a bank can achieve differentiation based on a marketing approach. LÄS MER
3. Att skapa gruppeffektivitet i en projektmiljö
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med våran uppsats är att studera huruvida olika verktyg kan användas av en projektledare för att skapa samt bibehålla gruppeffektiviteten i projektets olika faser. De slutsatser vi har gjort efter vår studie är att samtliga våra valda verktyg har en stark inverkan på grupp-effektiviteten samt att de går att koppla till, i vissa fall en specifik fas, men i andra fall har verktyget en stor inverkan på hela projektet. LÄS MER