Sökning: "Kommunikation för och nackdelar"
Visar resultat 1 - 5 av 495 uppsatser innehållade orden Kommunikation för och nackdelar.
1. Surfplattan i förskolebarnsutbildning. : En kvalitativ studie om didaktiskafördelar och nackdelar i förskollärares berättelser omsurfplattan
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)Sammanfattning : Undersökningen syftade till att utforska och skapa förståelse för vilka didaktiska fördelar och nackdelar som återberättas av förskollärare relaterat till användning av surfplattor för barnens utbildning i förskolan. Detta då digitala verktyg i förskolan är en ständigt pågående debatt. LÄS MER
2. Betyg från årskurs fyra : En kvalitativ intervjustudie som undersöker lärares och rektorers uppfattningar om betygssättning
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Studiens syfte var att undersöka betygets påverkan på undervisningen. Metodvalet var en semistrukturerad intervjuform där lärare och rektorer medverkade. Analysmetoden i studien är fenomenografisk. Resultaten visade att lärarna inte anser att betygsättning påverkar undervisningen. LÄS MER
3. Implementering av händelsedrivenarkitektur och händelsekällor för hälsodata
Kandidat-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistikSammanfattning : Dagens hälso- och sjukvårdssystem är byggda som en traditionell monolit men det finns fler sätt att utveckla dessa system på. Händelsedriven arkitektur med händel-sekällor för lagring av data är ett modernt sätt att utveckla system. LÄS MER
4. Läsgrupper i svenskundervisningen : En framgångsfaktor?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Studiens syfte är att undersöka om läsgrupper är en vanlig arbetsmetod i F–3 och vilka fördelar samt nackdelar som finns med metoden. Studien utgår från ett sociokulturellt perspektiv. Genomförandet av studien sker via enkätundersökning riktad till lärare som arbetar på lågstadiet. LÄS MER
5. Lärande mellan projekt- och linjeorganisation : Hur tas lärdomar tillvara och överförs mellan projekt- och linjeorganisation inom offentlig sektor?
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Den offentliga sektorn arbetar alltmer i projektform, vilket kan innebära både fördelar och nackdelar när det gäller kunskapsöverföring. Kunskapsöverföring mellan projekt- och linjeorganisation är väsentlig för organisationens utveckling. LÄS MER