Sökning: "Kommunikations plattform"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden Kommunikations plattform.
1. Upplevelsen av digitala kommunikations- och samarbetsplattformar : En kvalitativ studie mot ett mjukvaruföretag
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : Som en effekt av COVID-19 pandemin har preferenserna kring arbetssättet förändrats. Det finns ett ökat behov hos medarbetare att arbeta flexibelt och för att bemöta detta har organisationer infört hybridarbete inom verksamheten. LÄS MER
2. Modular Communications Relay for Autonomous Quarry Operation
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för maskinteknikSammanfattning : Today’s quarries face a change in the operational processes, where the development of automated transport systems and machines have intensified the necessity for reliable and stable data transfer. Within the dynamic environment, with piles building up suddenly, frequently changing mining faces due to blasting, as well as a frequently changing general environment that affect the network coverage negatively, there is a need for a solution that can adapt to the changing environment. LÄS MER
3. Mjukvaruuteckling i multikulturellt team : En kvalitativ studie om kulturers påverkan på mjukvaruutvecklingsprojekt
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : Studier visar på att mjukvaruutvecklingsprojekt är känsliga och svåra att få i mål. Det blir dessutom allt vanligare med multikulturella arbetsgrupper inom mjukvaruutveckling och det för med sig ytterligare problem så som konflikter och missförstånd. LÄS MER
4. Kundportal
Kandidat-uppsats, Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Det här kandidatarbetet har skett på uppdrag av ett av IT-konsultbranschens mest framgångsrika företag och har genomförts via Umeå Universitet. Företaget erbjuder drygt tio system och tjänster inom dokument- och ärendehantering, arkivering, e-tjänster, e-legitimation, integration, säkerhet och läkemedelsstatistik mot kunder främst inom den offentliga sektorn. LÄS MER
5. Varumärket Sverige : En fallstudie om hur VisitSweden arbetar med varumärket Sverige mot internationella turister
Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Syftet med denna fallstudie är att undersöka på vilket sätt VisitSweden arbetar med Sveriges varumärke mot internationella turister och besökare, samt hur de samarbetar med besöksnäringen för att stärka varumärket Sverige. Metodmässigt har vi genomfört en fallstudie på VisitSweden vars uppdrag är att marknadsföra Sverige till internationella turister och besökare. LÄS MER