Sökning: "Kommunikationsbyråer"

Hittade 5 uppsatser innehållade ordet Kommunikationsbyråer.

  1. 1. Relationen kommunikationsbyrå–kund : En kvalitativ studie om vad medarbetare vid kommunikationsbyråer och deras kunder upplever som centralt i sin relation

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Edvin Hellsing; William Axenborg Wallér; [2019]
    Nyckelord :Communication; Relations; Relational Communication; Communication Agencies; Social Exchange Theory; Kommunikation; Relation; Relationell kommunikation; Kommunikationsbyråer; Social Exchange Theory;

    Sammanfattning : The aim of the study is to develop knowledge about what employees in communication agencies and its customers perceive as central to the relationship. The research questions are: What do communication agencies experience as central to the relationship with customers? and What do customers experience as central in the relationship with communication agencies? Based on Social Exchange Theory (SET), supplemented with Behaviorally Driven Relationship Marketing Theory (BRM), we have investigated what is central in the communication agency– customer. LÄS MER

  2. 2. Ledarskapets påverkan på kreativitet : En studie om ledarskapets påverkan på kreativa arbetsprocesser hos ledare och medarbetare inom kommunikationsbyråer

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Edvin Hellsing; Jacob Ragnarsson; [2018]
    Nyckelord :Creativity; leadership; latitude; autonomy; advertising agencies; Leader-Member Exchange; LMX; Kreativitet; ledarskap; handlingsutrymme; autonomi; kommunikationsbyråer; Leader- Member Exchange; LMX;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att utveckla kunskap om medarbetares samt ledares upplevelser av hur relationen mellan medarbetare och ledare påverkar kreativa arbetsprocesser. Som underlag för att närma oss syftet genomförde vi semistrukturerade intervjuer med nio personer, fördelade på två kommunikationsbyråer. LÄS MER

  3. 3. Design som förmedlare av varumärkesidentitet : en deskriptiv studie om kommunikationsbyråers varumärkesidentitet och design som differenteringsverktyg

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Ellinor Fryxell; Magdalena Sundell; [2018]
    Nyckelord :Communication agency; design; brand identity; brand image; visual expression; aesthetics; semiotics; Kommunikationsbyrå; design; varumärkesidentitet; varumärkesimage; visuellt uttryck; estetik; semiotik;

    Sammanfattning : I samband med att konkurrensen inom kommunikationsbranschen blir hårdare blir det viktigare för kommunikationsbyråer att tydligt visa vad som skiljer dem från deras konkurrenter och tydligt positionera på marknaden. När tjänsteerbjudandet blir mer homogent blir marknadsföring och design allt viktigare verktyg för att differentiera sig gentemot sina konkurrenter. LÄS MER

  4. 4. Kommunikation – En kreativ profession

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMK

    Författare :Fredrik Välme; [2017]
    Nyckelord :Kommunikation; Organisationskultur; PR; Profession; kreativitet;

    Sammanfattning : Kommunikationsbranschens olika grepp för att profilera sig som kreativa och professionella är många. Denna uppsats studerar fem stycken stockholmsbaserade kommunikationsbyråer som alla har kunder inom kreativa näringar. Tre av byråerna är fullservicebyråer med brett tjänsteutbud och två av byråerna är renodlade PR-byråer. LÄS MER

  5. 5. Hur marknadsför svenska marknadsföringsbyråer sig?

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Dag Eriksson Alvarez; Fabian Munoz Humeres; Samuel Tanninen; [2016]
    Nyckelord :Kunskapsföretag; Marknadsföring; Relationsmarknadsföring; Transaktionsmarknadsföring; Kommunikationsbyråer; Marknadsföringsbyråer; Reklambyråer; Nätverksmarknadsföring;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att ta reda på hur svenska marknadsföringsbyråer marknadsför sin egen verksamhet.  Metod: En kvantitativ forskningsansats har använts för att kunna generalisera resultatet utifrån studiens urval. LÄS MER