Sökning: "Kommunikationsstrategi"

Visar resultat 1 - 5 av 140 uppsatser innehållade ordet Kommunikationsstrategi.

  1. 1. Rysslands invasion av Ukraina : En analys av svenska multinationella företags hantering av en exogen kris

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Livia Wistrom; Judith Lilja; [2024]
    Nyckelord :Exogen kris; kommunikationsstrategi; konsumentperspektiv; legitimitet; multinationella företag; nyhetsmedia; Rysslands invasion av Ukraina; svenska företag;

    Sammanfattning : Sedan Ryssland invaderade Ukraina har flera multinationella företag valt att pausa eller avveckla sin verksamhet i Ryssland. I uppsatsen undersöks hur svenska multinationella företags val av åtgärder och hur de har kommunicerats av företagen själva och svensk nyhetsmedia påverkar konsumenternas syn på företagens legitimitet. LÄS MER

  2. 2. Intern reflektion om hållbarhet : En fallstudie om hur medarbetare upplever hållbarhet

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Julia Svedjekrans; Josefin Vesterberg; [2023]
    Nyckelord :employees; sustainability; internal communication; involvement; medarbetare; hållbarhet; intern kommunikation; involvering;

    Sammanfattning : Hållbarhetskonceptet utvecklades som svar på intressenternas krav och alla intressenter är viktiga, men medarbetarna är bland de viktigaste i att föra företags hållbarhetsarbete framåt. Tidigare forskning på medarbetarnas uppfattning om hållbarhet i den kvalitativa vetenskapliga kontexten är däremot inte väl utforskad. LÄS MER

  3. 3. Effektiv kommunikation i stora företag : En studie om beräkningsingenjörers syn på den kommunikativa effektiviteten inom sin organisation

    Kandidat-uppsats, KTH/Produktionsutveckling

    Författare :Albin Olofsson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : För att företag ska kunna ha en effektiv produktprocess krävs det att kommunikationeninom företaget sker på ett effektivt sätt. Organisationer kan dra stora fördelar genom att ha en välarbetad kommunikationssstrategi som fungerar bra i företaget. LÄS MER

  4. 4. Att navigera genom känsliga förändringsprocesser

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Fanny Andersson; Caroline Hermansson Hermansson; [2023]
    Nyckelord :Varsel; förändringsarbete; förändringskommunikation; meningsskapande; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna uppsats utgår från att behandla varsel om uppsägning som en organisationsförändring och undersöker hur medarbetares meningsskapande påverkas av ledningens kommunikationsstrategi. Studiens syfte är att undersöka hur förändringskommunikation från företagsledningen i samband med varsel om uppsägning upplevs av medarbetare. LÄS MER

  5. 5. Etablerade partiers agerande efter populismens intåg i Sverige : En kvalitativ innehållsanalys av kommunikationsstrategin hos tre svenska partier

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Alvina Johansson; [2023]
    Nyckelord :Populism; Sweden; Mainstream parties; The moderate party; The christ democratic party; the sweden democrats; Communication strategy; The people; Anti-establishment; Anti-pluralism; median voter theorem; cartel party theory; Populism; Sverige; Etablerade partier; Moderaterna; Kristdemokraterna; Sverigedemokraterna; Kommunikationsstrategi; Folket; Anti-etablissemang; Anti-pluralism; medianväljarteoremet; kartellpartiteori;

    Sammanfattning : Populism as a phenomenon is increasing in Europe. This study is therefore centred on howpopulist parties affect mainstream parties when entering the parliament. LÄS MER