Sökning: "Konsumentbaserat varumärkeskapital"
Visar resultat 6 - 10 av 14 uppsatser innehållade orden Konsumentbaserat varumärkeskapital.
6. CSR - Flygbranschens bästa fiende
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Purpose: This thesis seeks to contribute with knowledge of how the consumer-based brand equity can be affected by CSR communication in the business of aviation. Method: In order to reach the purpose of this essay we used mixed methods; carried out a quantative survey, a qualitative interview with SAS head of CSR and conducted a content analysis of SAS CSR communications Conclusion: If an airline takes social responsibility its consumer-based brand equity can be influenced in a positive direction. LÄS MER
7. Ett Apple utan Steve Jobs? : En studie om varumärkesassociationers påverkan på det konsumentbaserade varumärkeskapitalet.
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Sammanfattning Den 5 oktober 2011 avled Apples publika personlighet Steve Jobs. Då en publik personlighet kan ha stort inflytande på varumärkesimagen kan denna komma att försämras på grund av denna händelse. En försämrad varumärkesimage leder till ett lägre varumärkeskapital, vilket är negativt för varumärket. LÄS MER
8. Konsumentbaserat varumärkeskapital : En analys av varumärket Värmlandschark
Kandidat-uppsats, Avdelningen för företagsekonomiSammanfattning : Många faktorer spelar in och påverkar köpbeslut som konsumenter gör i butik. Att sedan konkurrensen har ökat i dagligvaruhandeln har gjort att det finns ett bredare utbud och att varumärken på livsmedel spelar större och större roll. Varumärket Värmlandschark är ett relativt nytt varumärke som kommer att analyseras i denna uppsats. LÄS MER
9. Varumärkeskapital : Skapande av varumärkeskapital för företag verksamma inom en marknad för snabbrörliga konsumentvaror
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, FöretagsekonomiSammanfattning : Varumärkeskapital är det mervärde som ett varumärke ger en produkt i förhållande till om varumärket inte funnits på produkten. Konsumentbaserat varumärkeskapital innebär vidare att det är i konsumentens medvetande som varumärkeskapitalet existerar. LÄS MER
10. Don’t be the image - be a true piece in the puzzle. En studie om den kvinnliga konsumentens relation till varumärken på den svenska modemarknaden.
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är ett öka förståelsen för hur den kvinnliga konsumentens relation till varumärken på den svenska modemarknaden ser ut, och hur man som märkesinnehavare kan agera för att stärka denna relation. Metod: En studie med en kvalitativ ansats och abduktiv metod. LÄS MER