Sökning: "Konsumentbeteende"

Visar resultat 1 - 5 av 372 uppsatser innehållade ordet Konsumentbeteende.

  1. 1. Varför betala fullpris när jag kan köpa på rea? : En kvantitativ studie i hur tillfälliga prisnedsättningar påverkar klädkonsumenters benägenhet att vänta på framtida realisationer

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi; Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Christopher Frisk; Kim Chu; [2017]
    Nyckelord :Marknadsföring; Konsumentbeteende; Benägenhet att vänta; Realisation; Impulsivitet; Rea; Reor; Prisnedsättningar;

    Sammanfattning : Den ökade konkurrenssituationen på klädmarknaden har lett till ett ökat användande av realisationer av företagen inom branschen. Detta då företagen använder realisationer som en strategi för att skapa merförsäljning. LÄS MER

  2. 2. Marknadsföring och schysst käk, ett gott mål med hållbar eftersmak : En studie om marknadsföring av hållbarhet, konsumtion och studenters restaurangval

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi; Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Magnus Kallin; Frida Unelid; [2017]
    Nyckelord :Hållbarhet; hållbar marknadsföring; restauranger; konsumtion; marknadsföring av hållbarhet; kännedom; attityd;

    Sammanfattning : Hållbarhet i kontext av konsumtion och företagande är ett aktuellt och väl omdiskuterat ämne inom politiken och den moderna samhällsekonomin i världen. Konsumtionen är central för samhällets tillväxt tillika det som orsakat de sociala, ekologiska och ekonomiska problemen i världen idag. LÄS MER

  3. 3. Konsumenters uppfattning av hållbarhetsmärkningar i dagligvaruhandeln : Hur köpbeslutet påverkas

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle; Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Emma Ackelid; Gabriella Stenmark; [2017]
    Nyckelord :Sustainable labelling; eco-labelling; green labelling; green marketing; buying behaviour; buying decision; consumer motivation;

    Sammanfattning : Hållbarhet är en stark faktor som påverkar både konsumenter och företag i växande utsträckning. Att medvetet konsumera i enlighet med hållbara riktlinjer ligger i många konsumenters intresse, och företag utvecklar kontinuerligt strategier för att bemöta konsumentbehov och höja sin försäljning. LÄS MER

  4. 4. Miljömedvetenhet och prosocialt miljöbeteende : En kvantitativ enkätstudie om relationen mellan studenters miljöattityd och deras miljöskyddande vardagshandlingar och livsstil

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för sociala och psykologiska studier; Karlstads universitet/Institutionen för sociala och psykologiska studier

    Författare :Elina Sälik; Felicia Donborn; [2017]
    Nyckelord :Miljömedvetenhet; miljöhänsyn; prosocialt miljöbeteende; studenter; enkätstudie;

    Sammanfattning : Studiens syfte var att försöka ta reda på om det finns något samband mellan Karlstad universitet studenters miljömedvetenhet och deras miljöbeteende, samt vilken dimension av miljöbeteende som enligt studenternas uppfattning har mest positiv inflytelse på miljön. För detta ändamål utfördes en kvantitativ undersökning i form av en anonym webbenkät som fanns tillgänglig på lärplattformen It’s Learning. LÄS MER

  5. 5. Får det lova att vara ett leende? En studie om äkthetens betydelse vid tillämpning av sinnesmarknadsföring

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för service management och tjänstevetenskap

    Författare :Emma Röricksson; Victoria Sundström; [2017]
    Nyckelord :Sinnesmarknadsföring; servicelandskap; äkthet; hotellbranschen; sinnen; konsumentbeteende; servicekvalitet; Social Sciences;

    Sammanfattning : Undersökningens syfte är att studera äkthetens betydelse samt konsumentbeteendet vid tillämpning av sinnesmarknadsföring inom hotellbranschen. Utifrån studiens syfte diskuteras tre forskningsfrågor: Hur upplever gäster sinnesmarknadsföring? Vilken påverkan har sinnesmarknadsföring på konsumentbeteendet? Hur viktigt är det för gäster att servicelandskapet uppfattas som äkta? Vår empiri består av tio semistrukturerade intervjuer som diskuteras i relation till tidigare forskning. LÄS MER

BEVAKA DENNA SÖKNING

Få ett mail när det kommer in nya uppsatser på ämnet Konsumentbeteende.

Din email-adress: