Sökning: "Konsumentroll"

Hittade 5 uppsatser innehållade ordet Konsumentroll.

  1. 1. "A Corona a day, keeps the virus away” - En diskursiv studie om pandemins oväntade offer

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Ebba Fridolf; Ida Nordlund; [2020]
    Nyckelord :Parakris; organisationskris; diskurs; Corporate Social Responsibility; CSR; Paracrisis; organizational crisis; discourse; Social Sciences;

    Sammanfattning : This thesis aims to investigate the phenomenon of a paracrisis and the discourses constituting it to understand the stakeholder’s contribution to the paracrisis. The studied paracrisis unfolded in the comment section of the mexican beer brand Coronas Instagram during the global outbreak of the Covid-19 virus. LÄS MER

  2. 2. Den utvecklande konsumentrollen : En komparativ studie av generation X och generation Z gällande individens perspektiv angående tankar om inköp av kläder

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Linnéa Hamrén; Rebecca Ludvigsson Svensson; [2018]
    Nyckelord :Konsumentroll; Generation X; Generation Z; Identitet; Rollidentitet; Grundad teori;

    Sammanfattning : Under de senaste 25 åren har det skett en utveckling av internet och i vilken omfattningen internet används (Handelns historia, u.å.). Detta har möjliggjort en ökad kommunikation och större möjligheter till konsumtion för individer, där fysiska butiker varit det dominerande alternativet tidigare. LÄS MER

  3. 3. Förskollärares användning av digitala verktyg i pedagogiskt syfte : En intervjustudie på en IKT-pilotförskola

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap (UV)

    Författare :Carina Westerlund; Ylva Alftberg; [2017]
    Nyckelord :Förskola; digitala verktyg; applikationer; lärande; artefakt; digital kompetens;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att bidra med kunskaper om hur förskollärare på en IKT-pilotförskola förstår hur digitala verktyg och applikationer (appar) kan användas för att påverka barns lärande, samt vilken digital kompetens de anser att barnen ska få möjlighet att utveckla. De frågeställningar som ligger till grund för studien är: 1) Hur ser förskollärarna på hur digitala verktyg och appar påverkar barns lärande? 2) Vilket kunnande hos barnen är det som förskollärarna anser är viktigt att ha för att kunna möta samhällets ökade krav på digital kompetens? I studien används semistrukturerad gruppintervju på en IKT-pilotförskola. LÄS MER

  4. 4. "Om jag har gjort det så är det ju fantastiskt" - en kvalitativ studie om konsumentens syn på samskapandet av värde

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Emma Möllerberg; Linnea Larsson Nordström; [2015]
    Nyckelord :value co-creation; co-creation of value; ambivalent consumer; emotional drive; active consumer; marketing communication; strategic communication; samskapande av värde; ambivalent konsument; marknadskommunikation; strategisk kommunikation; känslomässig drivkraft; motivationsfaktor; aktiv konsument; Social Sciences;

    Sammanfattning : Consumers have previously been viewed as a large mass, that organisations could provide with information. This view cannot be further from what today’s active consumer role looks like. The new active role of today’s consumer has changed the way organisations think about their communication towards consumers. LÄS MER

  5. 5. Att Involvera Flera : En studie av konsumenters deltagande och värdeskapande i marknadskommunikation

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Erik Flodin; Anders Sarkissian; [2014]
    Nyckelord :S-D logic; Co-creation; Resource integration; Konsumentdeltagande; Samskapande; Marknadskommnunikation; Resursintegrering;

    Sammanfattning : Studien tog avstamp i det senaste decenniets utveckling inom marknadsteori med avseende på samvärdeskapande, tjänstelogik och konsumenters resursintegrering. Efter att ha läst forskningsartiklar och inlägg i media om ett skifte i synen på konsumenters allt viktigare roll ville vi närmare studera hur den tar sig uttryck inom marknadskommunikation. LÄS MER