Sökning: "Kosta Boda"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden Kosta Boda.

  1. 1. Vaskollektion för Kosta Boda : Bruksglas för den nya generationen av vuxna

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för design (DE)

    Författare :Sara Persson; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Glasriket och dess glas är något som jag fascineras väldigt mycket av. Under den senaste tiden i min utbildning har jag blivit mer uppmärksammad för glasdesign och hantverket bakom, genom mina tidigare studier i glasdesign. Jag har därför valt fortsatt arbete med glas som material i detta projekt. LÄS MER

  2. 2. Kulturarv i marknadsföring : En fallstudie av Kosta Glasbruk

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :Birger Lindholm; [2016]
    Nyckelord :Kosta; Kosta Boda; Glasbruk; Marknadsföring; Kulturarv;

    Sammanfattning : In this case study I investigate the marketing material published in 2015 by Kosta Glasswork. The aim of this study was to see if and how history and heritage was used for marketing purpose in the cultural economy. I first researched the history of the Glasswork to get a contextual introduction to the place and company. LÄS MER

  3. 3. Utmaningar för svenska små och medelstora företag vid etablering på den kinesiska marknaden

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Martin Wickholm; Mattis Falkentoft; [2012]
    Nyckelord :Strategi; etablering; nätverk; Kina; inträdesbarriärer; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med uppsatsen är att undersöka vilka hinder svenska medelstora företag kan stöta på i sin etableringsprocess på den kinesiska kommersiella marknaden. Vi vill förbättra förutsättningarna för såväl praktiker som teoretiker. LÄS MER

  4. 4. Hotell i förändring  : Om vikten av att ständigt arbeta innovativt

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Josefine Dahlgren; Mikael Sterner; Christian Swahn; [2011]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This paper examines how themed hotel companies work with innovation and innovation processes to meet the demands of todays market.. To get a deeper understanding the paper is focused on three separate hotel companies in Sweden.  The paper is based on a qualitative method. LÄS MER

  5. 5. "How to use country-of-origin as a potential success factor when strengthen a brand on a foreign market" -a case study of Swedish high-quality design brands

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Charlotta Samsson; Madeleine Larsson; Emilie De Craene Johansson; [2010]
    Nyckelord :country-of-origin; country image; brand identity; brand associations and internationalisation; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: “How to use country-of-origin as a potential success factor when strengthen a brand on a foreign market” -a case study of Swedish high-quality design brands Date of the seminar: 2010-06-03 Course: BUSM08. Degree Project in International Marketing and Brand Management Authors: Emilie de Craene, Madeleine Larsson and Charlotta Samsson Advisor: Ulf Elg Keywords: country-of-origin, country image, brand identity, brand associations and internationalisation. LÄS MER